واکنش‌ کاربران شبکه‌های اجتماعی به کودک‌همسری و عقد موقت یک دختربچه‌ +ویدئو، عکس

© Fotobank.ru/Getty Images / Chung Sung-Junحلقه ازدواج
حلقه ازدواج - اسپوتنیک ایران
اشتراک
انتشار تصاویر و ویدئوهایی از عقد نکاح دختربچه ۱۱ ساله با مرد‌جوان ۲۲ ساله، واکنش‌های گسترده افکار عمومی و کاربران را به دنبال داشت که با ورود قاضی و دادگستری استان کهگلویه بویر احمد به فسخ این ازدواج موقت انجامید.

به گزارش اسپوتنیک، انتشار گسترده تصاویر و ویدئوهایی از مراسم عقد موقت دختربچه ۱۱ ساله و پسری ۲۲ ساله که در شهر لیکک مرکز بهمئی در استان کهکگلویه و بویراحمد صورت گرفته بود، موجی از واکنش‌ها و خشم کاربران در فضای مجازی را به دنبال داشت. واکنش کاربران و پیگیری‌های جدی آنان نسبت به این خبر، دنبال کردن این ماجرا توسط برخی از مسئولین و با بررسی دادگستری استان و شناسایی خانواده‌های طرفین و عاقد برای توضیحات، به باطل شدن این عقد انجامید.

View this post on Instagram

A post shared by روزنامه خبرجنوب (@khabarnewspaper) on

غالب کاربران با ابراز تاسف از این اتفاق، به کودک همسری در ایران اشاره کرده و عنوان می‌کنند بسیارند چنین ازدواج‌هایی که آمار دقیقی از آنها در دست نیست و ریشه در فقر و تفکرات سنتی جامعه دارند. کاربرانی نیز این موضوع را مطرح می‌کنند که به رسم طایفه‌ای، دختر برای پسر نام‌گذاری شده تا زمانی که این دختر یازده ساله بزرگ‌تر شود، این کاربران فرهنگ غلط را علت اصلی کودک‌همسری می‌دانند.

View this post on Instagram

A post shared by Shahin Samadpoor شاهین صمدپور (@shahinsamadpoor) on

همچنین جمعی از کاربران عنوان می‌کنند اگر قانون منع کودک‌همسری و ازدواج کودکان زیر سیزده سال در مجلس تصویب می‌شد امروز شاهد چنین اتفاقی نمی‌بودیم.

گروه دیگری از کاربران نسبت به انتشار تصویر چهره این دختربچه اظهار نگرانی می‌کنند و عقیده دارند برای دفاع از حقوق دختران خردسال و نوجوان و جلوگیری از ازدواج آنها نباید حقوق دیگر آنان را نادیده گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала