احیای بزرگترین هواپیمای دریایی

© Sputnik / Vjacheslav Afonin /  مراجعه به بانک تصاویر احیای بزرگترین هواپیمای دریایی
احیای بزرگترین هواپیمای دریایی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه در حال احیای بزرگتزین هواپیمای دریایی ساخت زمان اتحاد جماهیر شوروی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه خبری ایزوستیا نیروی دریایی روسیه به زودی بزرگترین هواپیمای دو منظوره جنگی دریایی مدل A-42 با نام آلباتروس A-40 را دریافت می کند،این هواپیما به منظور شناسایی و ردیابی زیر دریایی های دشمن و همچنین انجام عملیات های نجات در هنگام وقوع توفان استفاده خواهد شد.

براساس گزارش همین روزنامه وزارت امور نظامی در حال تدوین وظایف تاکتیکی و فنی هواپیما است.

آلباتروس A-42 می تواند مجهز به موتور دو پروانه D-27 باشد تا دامنه پروازی هواپیما و سیستم سوخت گیری در آسمان را به 9.3 هزار کیلومتر افزایش دهد.این هواپیما دارای سیستم جستجوی رادار با یک سیستم نظارت و رویت،رادار حرارتی،سیستم هدایت پرواز با تجهیزات اندازه گیری پارامترهای امواج دریا و همچنین سیستم پیچیده هوایی به روز شده می باشد.

این هواپیما برای انجام ماموریت هایی از قبیل تخریب اهداف ساحلی،زیر سطح و بالای سطح آبی،تنظیم مین های محوطه جنگ،به کارگیری مواد مورد نیاز برای تقابل های هیدروآکوستیکی و جستجوی زیردریایی‌ها با استفاده از حالت هیدروآکوستیکی نیز بکار گرفته خواهد شد.

در مجموع وزارت دفاع روسیه  قصد دریافت سه واحد از هواپیمای آلباتروس A-42 را دارد،هنوز مهلتی برای اتمام پروژه تعیین نگردیده است.

در سپتامبر سال 2018 شرکت هواپیمایی UAC اعلام کرد که قصد دارد تا تولید هواپیمای نوع آلباتروس A-40 را از سر بگیرد.

در مارس سال 2016 سرهنگ گنادی زاگانوف رئیس هوانوردی نیروی دریایی ناوگان دریای سیاه گفت که تا سال 2020 هواپیماهای ضد زیر دریایی مدل Be-12 با هواپیماهای دریایی آلباتروس جایگزین خواهند شد.

اولین پرواز هواپیمای آلباتروس A-40 و A-42 در دسامبر 1986 انجام شد. دو فروند از این نوع هواپیما تولید شد که قرار بود جایگزین هواپیماهای Be-12 شوند.آلباتروس A-42 به طول 45 متر و حداکثر وزن برخاستن آن 90 تن است.این هواپیما قادر به جابجایی 53 نفر است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала