لاوروف و ظریف با تحریکات آمریکا در خلیج فارس مخالفت کردند

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف و ظریف با تحریکات آمریکا در خلیج فارس مخالفت کردند
لاوروف و ظریف با تحریکات آمریکا در خلیج فارس مخالفت کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیران خارجه روسیه و ایران، سرگئی لاوروف و محمد جواد ظریف روز دوشنبه مذاکرات مفصلی را در مسکو برگزار کردند.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در دیداری با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به اهمیت ثبات در خلیج فارس تاکید کردند و با تحریکات آمریکا در این منطقه مخالفت کردند.

همانطور که ظریف در سخنان آغازین خود خاطرنشان کرد، همکاری بین مسکو و تهران امروز در بالاترین سطح طی دهه های گذشته است. در همین راستا وی تعامل روسیه و ایران در بخش انرژی و حمل و نقل را بسیار موفق عنوان کرد و افزود: با وجود فشار آشکار ایالات متحده، روابط اقتصادی دو کشور در حال توسعه است.

در مذاکرات صورت گرفته در مسکو بین وزرای خارجه روسیه و ایران، به طور اساسی فرآیندهای دشواری که در منطقه خلیج فارس در حال وقوع است مورد بررسی قرار گرفت.

همانطور که وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد، طرفین نگران مشکلات امنیتی در منطقه هستند و موافق حل و فصل سریع آنها هستند. وی گفت: "ما علاقمند هستیم که همه کشورهای ساحلی خلیج فارس و همه شرکای بین المللی آنها در مورد یک روش قابل قبول برای تأمین امنیت در این منطقه مهم جهان، به توافق برسند."

علاوه بر این، طرفین در مورد تمرین های مشترک نظامی در اقیانوس هند توافق کردند. ظریف همچنین احتمال حضور سایر کشورها در این تمرینات را رد نکرد.

دیدار وزاری امور خارجه دو کشور ایران و روسیه جذابیت زیادی برای خبرنگاران روسی و خارجی داشت. خبرنگاران رسانه ها یک ساعت و نیم قبل از آغاز به کار اجلاس، در قسمت پذیرش وزارت امور خارجه روسیه صف آرایی کردند و اندکی بعد سالنی که مذاکرات در آن برگزار می شد کاملاً با دوربین خبرنگاران پر شده بود. در این رابطه ظریف به شوخی گفت: تعداد زیاد خبرنگاران از رسانه های مختلف تأیید دیگری بر اهمیت این دیدار با لاوروف است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала