نفتکش آدریان دریا در نزدیکی بندر طرطوس سوریه

© AFP 2023 / JOHNNY BUGEJAنفتکش آدریان دریا در نزدیکی بندر طرطوس سوریه
نفتکش آدریان دریا در نزدیکی بندر طرطوس سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نفتکش ایرانی آدریان دریا 1 همچنان در نزدیکی ساحل طرطوس سوریه به حرکت خود ادامه می دهد ولی از مرز دریایی این کشور عبور نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سیستم بین المللی نظارت بر حرکت کشتی ها AIS، نفتکش ایرانی آذریان دریای 1، با ادامه مانور در نزدیکی آبهای سوریه به حرکت خود ادامه می دهد و در حال حاضر در 90 کیلومتری بندر طرطوس قرار دارد.

لازم به ذکر است که جمعه گذشته، مایك پومپئو، وزیر امور خارجه آمریكا اعلام كرده بود كه نفتکش ایرانی آدریان دریا 1، كه ایالات متحده می خواهد آن را توقیف كند، علیرغم تعهد تهران، به بندر سوریه می رود.

طبق مختصات، محل قرارگیری نفتکش در حال حاضر در 80 کیلومتری بیروت واقع شده است. با این حال،  وزیر انرژی لبنان گفته است که مقامات این کشور درمورد برنامه های نفتکش ایرانی آدریان دریا 1. اطلاعاتی در دست ندارند و هیچ درخواستی برای عبور از مرز لبنان دریافت نکرده اند.

یادآور می شود که، در 4 ژوئیه، مقامات انگلیسی جبل الطارق، نفتکش ایرانی گریس 1 را بخاطر نقض تحریم های اتحادیه اروپا علیه سوریه توقیف نمودند و تنها پس از یک ماه نفتکش مذکور از سوی آنان آزاد شد. براساس گزارش رسانه‌ها، این اتفاق چند ساعت پس از درخواست آمریکا برای ادامه توقیف این نفتکش رخ داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала