افزایش کشته شدگان حمله ائتلاف عربی به زندانی در یمن

© AP Photo / Shohdi Alsofiافزایش کشته شدگان حمله ائتلاف عربی به زندانی در یمن
افزایش کشته شدگان حمله ائتلاف عربی به زندانی در یمن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در پی حمله ائتلاف عربی به زندانی در یمن، آمار کشته شدگان به بیش از 100 نفر افزایش یافت.

به گزارش اسپوتنیک،  سازمان بین المللی صلیب سرخ اعلام کرد که بیش از 100 نفر در حمله روز یکشنبه به زندان اسرای جنگی یمن در استان ذمار کشته شده‌اند.

دست کم 80 کشته در پی بمباران زندانی در یمن  - اسپوتنیک ایران
دست کم 80 کشته در پی حمله ائتلاف عربی به زندانی در یمن

پیش از این وزارت بهداشت یمن تعداد تلفات مربوط به حملات مرگبار جنگنده‌های ائتلاف عربی علیه اسرای جنگی استان «ذمار» را 185 کشته و زخمی اعلام کرده بود.

سخنگوی وزارت بهداشت یمن گفت: تعداد بسیاری از اسرا همچنان زیر آوار هستند و تا کنون 60 جسد بیرون کشیده شده اما تعداد کشته شدگان رو به افزایش است.

«عبدالقادر مرتضی» رئیس کمیته ملی امور اسرا در یمن، عربستان سعودی و امارات را مسئول این حملات خواند و از سازمان های بین المللی و منطقه ای خواست این جنایت هولناک را محکوم کنند. طی شب گذشته و بامداد امروز، جنگنده های ائتلاف عربی دستکم هفت بار استان ذمار را بمباران کردند.

مناقشات نظامی و سیاسی در یمن میان دولت و مبارزان حوثی از جنبش "انصار الله" از سال 2014 ادامه دارد. از مارس 2015، ائتلاف نظامی کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی، از دولت یمن حمایت می کند. در دسامبر 2018، طرفین درگیری در یمن برای اولین بار در طی چند سال، تحت حمایت سازمان ملل متحد در سوئد پای میز مذاکره نشستند. طی این نشست تعدادی موافقتنامه مهم، به ویژه در مورد مبادله زندانیان، آتش بس در شهر بندری حدیده در کنار دریای سرخ و تحت کنترل سازمان ملل درآمدن این شهر حاصل شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала