ظریف: ایران پنج‌شنبه سومین گام کاهش تعهدات برجامی خود را اعلام می‌کند

© AP Photo / Ebrahim Norooziظریف: ایران پنج‌شنبه سومین گام کاهش تعهدات برجامی خود را اعلام می‌کند
ظریف: ایران پنج‌شنبه سومین گام کاهش تعهدات برجامی خود را اعلام می‌کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که در صورت عملیاتی نشدن تعهدات اروپا روز پنج‌شنبه سومین گام در جهت کاهش تعهدات برجامی خود را خواهد برداشت.

به گزارش اسپوتنیک، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران پس از پایان نشست کمیسیون امنیت ملی در خصوص گام سوم کشورش در کاهش تعهدات برجامی در مصاحبه با تلویزیون ملی ایران اظهار داشت: اگر اروپایی تا روز پنج شنبه اقدامات لازم را انجام نداده باشند براساس تصمیمی که در هجدهم اردیبهشت ماه ابلاغ شده است در نامه‌ای به اروپایی‌ها گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران را به آن‌ها اعلام خواهیم کرد.

اجرایی شدن گام سوم ایران - اسپوتنیک ایران
اجرایی شدن گام سوم ایران در رابطه با برجام

ظریف درباره مصادیق گام سوم ایران گفت: پیشنهاد‌های دولت در مورد گام سوم مشخص است و به محض اینکه تصمیم قطعی اتخاذ شود، رسما آن را اعلام می کنم.

وزیر امور خارجه ایران در خصوص سفر معاون خود به فرانسه و همچنین گفتگوی تلفنی روسای جمهور دو کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه میز مذاکره را ترک نکرده است و همیشه اعلام کرده که ما برای اجرای برجام آمادگی داریم و اگر اروپایی‌ها به تعهدات خود عمل کنند، ایران نیز اجرای تعهدات خود را از سر می گیرد. اقدامی که ایران انجام داده در چهارچوب بند 36 برجام است و گفتگو‌های خود را ادامه می دهیم.

لازم به ذکر است که سرگئی لاوروف و محمد جواد ظریف، وزرای امور خارجه روسیه و ایران فردا (دوم سپتامبر) در نشستی در مسکو درباره وضعیت برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و اوضاع پیرامون منطقه خلیج فارس گفتگو خواهند نمود.عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر خارجه ایران نیز قرار است دوشنبه در رأس هیأتی در پاریس درباره پیشنهاد فرانسه در خصوص برجام به رایزنی بپردازد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала