دست کم 80 کشته در پی حمله ائتلاف عربی به زندانی در یمن

© AFP 2023 / Mohammed Huwaisدست کم 80 کشته در پی بمباران زندانی در یمن
دست کم 80 کشته در پی بمباران زندانی در یمن  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حمله هوایی نیروهای ائتلاف عربی به زندانی در یمن، حداقل 80 نفر کشته شدند.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد در پی حملات جنگنده های ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی به زندانی در استان ذمار در یمن حداقل 80 نفر کشته برجای گذاشت.

نابودی انبار پهپاد انصارالله یمن توسط ائتلاف سعودی - اسپوتنیک ایران
نابودی انبار پهپاد انصارالله یمن توسط ائتلاف سعودی

براساس گزارشات اولیه، در اثر بمباران هوایی نیروهای ائتلاف عربی دست کم 80 نفر از زندانیان کشته و حدود 70 تن دیگر مجروح شدند. همچنین اعلام شده 20 نفر دیگر در پی این حملات ناپدید شده اند.

پیش از این سخنگوی وزارت بهداشت گفت: همچنان عملیات امداد در محل برای بررسی ساختمان های فرو ریخته ادامه دارد و ممکن در زیر آوار و خرابی ها افراد دیگری پیدا شوند و احتمالا تعداد قربانیان افزایش می یابد.

پیش از این شبکه تلویزیونی العربیه از حمله هوایی به یک مرکز نظامی در استان ذمار خبر داد.

مناقشات نظامی و سیاسی در یمن میان دولت و مبارزان حوثی از جنبش "انصار الله" از سال 2014 ادامه دارد. از مارس 2015، ائتلاف نظامی کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی، از دولت یمن حمایت می کند. در دسامبر 2018، طرفین درگیری در یمن برای اولین بار در طی چند سال، تحت حمایت سازمان ملل متحد در سوئد پای میز مذاکره نشستند. طی این نشست تعدادی موافقتنامه مهم، به ویژه در مورد مبادله زندانیان، آتش بس در شهر بندری حدیده در کنار دریای سرخ و تحت کنترل سازمان ملل درآمدن این شهر حاصل شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала