آمریکا معتقد است که نفتکش آدریان دریا به سمت بندر طرطوس در سوریه می رود

© Sputnik / Ekaterina Lyzlova /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا معتقد است که نفتکش آدریان دریا به سمت بندر طرطوس در سوریه می رود
آمریکا معتقد است که نفتکش آدریان دریا به سمت بندر طرطوس در سوریه می رود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گفته مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریكا، آمریكا دارای اطلاعاتی است كه تانكر ایرانی آدریان دریا که اخیرا در فهرست تحریم های وزارت خزانه داری آمریکا قرار گرفته، به سمت بندر طرطوس در سوریه می رود.

به گزارش اسپوتنیک، به گفته یک منبع آگاه، پیش از این چندین کشتی از ترکیه به نفتکش ایرانی Adrian Darya  در بندر مرسین برای حمل و نقل نفت نزدیک شده بودند.

مایک پمپئو در توییتر خود اظهار کرد: "وزیر امور خارجه جواد ظریف به انگلیس اطمینان داد كه نفتکش آدریان دریا 1، متعلق به سپاه پاسداران به سوریه نخواهد رفت. ما اطلاعات موثقی داریم كه نفتکش در حال حركت به سوی طرطوس سوریه است. امیدوارم كه تغییر مسیر دهد. اعتماد به ظریف اشتباه بزرگی بود. "

پیش از این، وزارت خزانه داری ایالات متحده، نفتکش و کاپیتان آن را در لیست تحریم ها قرار داد و اعلام کرد کهردرآمد حاصل از فروش نفت این نفتکش برای تأمین مالی اقدامات خصمانه رژیم و گسترش تروریسم استفاده می شود.

لازم به یادآوری است که پیشتر در روز دوشنبه، سخنگوی دولت ایران، علی ربیعی اظهار داشت که آدریان دریا به همراه محموله نفت آن فروخته شده و تاکید کرد که وی از مقصد آن اطلاع ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала