نخست وزیر پاکستان، خطر درگیری با هند را رو به افزایش دانست

© AFP 2023 / Asif Hassanنخست وزیر پاکستان، خطر درگیری با هند را رو به افزایش دانست
نخست وزیر پاکستان، خطر درگیری با هند را رو به افزایش دانست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عمران خان، نخست وزیر پاکستان، خطر رویارویی نظامی بین اسلام آباد و دهلی نو را در حال بحرانی تر شدن تلقی کرد و از جامعه جهانی خواست تا در رابطه با اوضاع در کشمیر تدابیر لازم را اتخاذ نماید

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نیویورک تایمر، نخست وزیر پاکستان اظهار کرد: " با توجه به احتمال درگیری مستقیم نظامی دو کشور دارنده تسلیحات هسته ای، اگر موفق نشویم که حملات هند به کشمیر و ساکنان آن را متوقف کنیم، برای همه جهان عواقب خطرناکی به همراه خواهد داشت."

علاوه بر این، نخست وزیر پاکستان با اشاره به اظهارات وزیر دفاع هند که پیش از این گفته بود که دهلی نو استفاده از سلاح های هسته ای را در نظر خواهد گرفت، خاطرنشان کرد. "این یک تهدید آشکار است."

وی همچنین گفت که پاکستان آماده ارائه تعدادی از پیشنهادات در رابطه با کشمیر است، با این حال گفتگو فقط در صورتی آغاز می شود که هند از لغو غیرقانونی خودمختاری منطقه خودداری کند.

لازم به ذکر است که، اختلافات بین هند و پاکستان پیرامون ایالتهای جامو و کشمیر از سال 1947 ادامه دارد. اکثریت جمعیت این ناحیه مسلمان هستند و جدایی طلبان محلی طرفدار استقلال ایالتی یا الحاق به پاکستان هستند.

در 5 آگوست، رئیس جمهور هند خودمختاری ویژه جامو و کشمیر را لغو کرد، هشت هزار سرباز به این منطقه اعزام شدند و سه سیاستمدار محلی نیز دستگیر شدند. در 7 آگوست ، پاکستان دیپلمات های خود را از هند را فراخواند و دیپلمات های هندی را اخراج کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала