ماجرای درخواست پناهندگی جودوکار ایرانی

© AFP 2023 / Charly Triballeauماجرای درخواست پناهندگی جودوکار ایرانی
ماجرای درخواست پناهندگی جودوکار ایرانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با بازنگشتن بهترین جودوکار فعلی ایران پس از مسابقات جهانی جودو ۲۰۱۹ به کشورش، شائبه پناهندگی وی در محافل خبری قوت گرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، سعید ملایی، بهترین جودوکار فعلی ایران در رنکینگ فدراسیون جهانی، بعد از مسابقات جهانی و از دست رفتن مدالش به دلیل باخت مصلحتی در نیمه نهایی برای مواجه نشدن با نماینده اسرائیل در فینال، طی اقدامی بحث برانگیز در شبکه‌های اجتماعی از فدراسیون بین المللی جودو درخواست کمک برای حضور تحت لوای تیمی دیگر در المپیک سال آینده را مطرح کرد تا همه از درخواست پناهندگی وی بگویند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه - اسپوتنیک ایران
جودو و بهبود روحیه+ویدئو

سعید ملایی در مسابقات اخیر قهرمانی جهان با پنج پیروزی پیاپی به نیمه نهایی رقابت‌های جهانی راه یافت اما به دلیل اینکه در فینال با رقیب اسرائیلی مواجه نشود به تصمیمات مسوولان تیم گردان نهاد و در نیمه نهایی با باخت مصلحتی به دیدار رده بندی رفت و در این دیدار نیز مغلوب رقیب خود شد تا مدال برنز را هم از دست بدهد.

گفتنی است که در صورت صعود ملایی به مبارزه نهایی و سپس خودداری این ورزشکار از شرکت در مسابقه فینال مقابل نماینده اسرائیل، عواقب فاجعه باری برای کاروان ورزش ایران، فدراسیون جودو و احتمالا خود این ورزشکار بوجود می‌آمد.

مجید زارعیان، سرمربی تیم ملی جودو ایران در این خصوص گفت: بنده به عنوان سرمربی تیم ملی کنار سعید ملایی در مسابقات جهانی جودو حضور پیدا کردیم اما یک سری برنامه‌های از پیش تعیین شده باعث شد حواشی برای جودو ایران رخ دهد. از مبارزه سوم به بعد ملایی با مامور امنیتی ویزر، رئیس فدراسیون جهانی جودو به روی تاتامی می رفت.

سرمربی تیم ملی جودو ایران درباره علت عدم بازگشت مولایی به ایران گفت: بعد از پایان مسابقات با مامور امنیتی و با یک ون به همراه سعید آمدند هتل، ملایی را بدون اجازه من جابه جا کردند که این کار کاملاً غیرقانونی بود او برای برگشت به ایران بلیط داشت، اما ماموران امنیتی نگذاشتند همراه من بیاید و بلیت آلمان برایش تهیه کرده بودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала