درگیری بین نخست وزیر و وزیر دارایی انگیس

© AP Photo / Frank Augsteinدرگیری بین نخست وزیر و وزیر دارایی و انگیس
درگیری بین نخست وزیر و وزیر دارایی و انگیس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه های انگلیس روز شنبه از درگیری بین نخست وزیر انگلیس بوریس جانسون و ساجد جاوید وزیر دارایی خبر دادند. به گفته رسانه ها دلیل این اتفاق، برکناری ناگهانی یکی از نزدیکترین مشاوران وزیردارایی، سونی خان، بوده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اسکای نیوز، این دختر پس از ملاقات در محل سکونت نخست وزیر در روز پنجشنبه اخراج شد و وی توسط پلیس به سمت خروجی ساختمان در خیابان 10 داونینگ اسکورت شد. طبق گفته این کانال، دلیل برکناری، ، افشای اطلاعات در رسانه در مورد جزئیات برنامه عملیاتی است که دولت برای شرایط خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا آماده کرده است. جزئیات این عملیات با نام Yellowhammer  در اواسط ماه اوت توسط روزنامه تایمز منتشر شد. به نقل از Sky News، مشاور اصلی جانسون، دومینیک کامینگز، دریافت که این منبع افشای اطلاعات، ان بوده است.

با اینحال، خود سونی خان این اتهام را به شدت تکذیب می کند و رییس وی، وزیر دارایی، از اخراج او بی خبر بوده است.

به نوبه خود، وزیر دارایی در مصاحبه با BBC، رابطه اش را با نخست وزیر را شگفت آور خوانده است. با این حال، BBC، با استناد به یک منبع در دولت، گزارش می دهد که این درگیری در زمانی بسیار نامناسب، فقط چند روز قبل از برنامه بزرگ جاوید برای اعلام بودجه دولتی در هفته آینده اتفاق افتاده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала