بنادر ترکیه مقصد نهایی آدریان دریا نیست

© AP Photo / Marcos Morenoبندر ترکیه مقصد نهایی آدریان دریا نیست
بندر ترکیه مقصد نهایی آدریان دریا نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آدریان دریا1 نفت خود را به چند نفتکش کوچکتر برای رساندن آن به بندر بانیاس سوریه منتقل خواهد کرد.

به گزارش اسپوتینک به نقل از نشریه «دیلی استار»، مقصد نهایی نفتکش ایرانی «آدریان دریا1» که حامل بیش از 2 میلیون بشکه نفت است دیگر بنادر ترکیه نیست.

مطابق با اطلاعات این نشریه، این نفتکش به احتمال زیاد هم‌اکنون در سواحل سوریه قرار دارد و نفت خود را به چند کشتی کوچکتر منتقل خواهد کرد تا به بندر بانیاس سوریه منتقل شوند که پالایشگاه در آنجا قرار دارد.

تهران نفتکش گریس را با محموله نفتی آن فروخت - اسپوتنیک ایران
تهران نفتکش گریس را با محموله نفتی آن فروخت

چندی پیش محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه ایران، آمریکا را به دزدی دریایی و تهدید برای جلوگیری از فروش نفت ایران به مشتریان سنتی متهم کرد و گفت: پمپئو نق زدن را متوقف کن! ما نفت را به همه و هرکدام از مشتریان خواهیم فروخت.

پیش از این، وزارت خزانه داری ایالات متحده، نفتکش و کاپیتان آن را در لیست تحریم ها قرار داد و اعلام کرد کهردرآمد حاصل از فروش نفت این نفتکش برای تأمین مالی اقدامات خصمانه رژیم و گسترش تروریسم استفاده می شود.

لازم به یادآوری است که پیشتر، سخنگوی دولت ایران، علی ربیعی اظهار داشت که آدریان دریا به همراه محموله نفت آن فروخته شده و تاکید کرد که وی از مقصد آن اطلاع ندارد.

در ماه های اخیر تنش ها میان ایران و آمریکا به طور قابل توجهی افزایش یافته است و مقامات آمریکا علاوه بر تشدید تحریم ها علیه ایران، تحریم های شدیدی را نیز علیه بخش های کلیدی اقتصاد این کشور اعمال کرد. واشنگتن هدف خود از اعمال این تحریم ها را تغییر رفتار جمهوری اسلامی اعلام می کند. آمریکا به وسیله تحریم های ثانویه، خریداران نفت ایران را مجبور به توقف خرید نفت از این کشور کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала