اعتراف رئیس جمهور مخلوع سودان به گرفتن پول از ولیعهد عربستان

© AFP 2023 / Khalil Mazraawiاعتراف رئیس جمهور مخلوع سودان به گرفتن پول از ولیعهد عربستان
اعتراف رئیس جمهور مخلوع سودان به گرفتن پول از ولیعهد عربستان  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور مخلوع سودان در سومین جلسه دادگاه خود به گرفتن پول از ولیعهد عربستان سعودی اعتراف کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزیون الجزیره، عمر البشیر، رئیس جمهور مخلوع سودان امروز در سومین جلسه دادگاه خود در پاسخ به سؤالی درباره کشف مقادیر زیادی پول نقد در خانه‌اش اعلام کرد بیست وپنج میلیون دلار پول نقد از محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی دریافت کرده بود.

رئیس جمهور مخلوع سودان در دادگاه اظهار داشت: روابط با عربستان به ویژه پس از به قدرت رسیدن محمد بن سلمان، برجسته و راهبردی بود. مبالغی را که از ولیعهد سعودی دریافت کردم، برای اهداف شخصی هزینه نکردم. ولیعهد سعودی دوست نداشت هیچ کسی از منبع اصلی این پول‌ها آگاهی پیدا کند و به همین علت این بانک به بانک مرکزی سودان یا وزارت دارایی منتقل نشد.

​11 ماه آوریل پس از کودتا در سودان عمر البشیر که تقریبا 30 سال در سودان حکومت کرده بود سرنگون شد و دولت وی منحل گردید. نظامیان، شورای عالی نظامی تشکیل دادند و وضعیت فوق العاده و مقررات منع رفت و آمد را اعلام کردند. بنا به اطلاعات رسانه‌ها، دادستانی سودان 6 میلیون یورو و 351 هزار دلار و 5 میلیارد فونت سودانی (حدود 105 میلیون دلار) را از منزل البشیر ضبط کرده است. پول‌های ضبط شده به بانک مرکزی کشور منتقل شده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала