آمریکا به ادلب حمله کرد

© AFP 2023 / Omar Haj Kadour ادلب در سوریه
 ادلب در سوریه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا ضرباتی به مواضع «القاعده» در حومه شهر ادلب سوریه وارد آورد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به اطلاعات ارل براون نماینده رسمی مرکز فرماندهی نیروهای مسلح آمریکا، هدف عملیات، مواضع شبه‌نظامیانی بود که مسئولیت حملاتی را به عهده گرفته بودند که جان شهروندان آمریکا و شرکای آمریکا و ساکنان غیرنظامی را به خطر انداخته بود.

حملات به ستادکل مرتبط با «القاعده» (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه) انجام شد که تروریست‌ها در آنجا در جلسه‌ای شرکت داشتند.  کشته شدن بیش از 40 شبه‌نظامی و فرماندهان صحرایی گزارش شده است.

بیشترین بخش شهر ادلب تحت کنترل گروهک «حیات تحریر الشام» است که بر اساس «جبهه النصرا» تشکیل شد که آمریکا آن را بخشی از «القاعده» می داند.

در سپتامبر سال 2018 ، روسیه و ترکیه توافق کردند که یک منطقه صلح را در ادلب ایجاد کنند ، جایی که بیش از ده ها واحد مختلف در آن وجود دارد. در تاریخ 2 آگوست 2019 ، نیروهای دولتی سوریه آتش بس جدید را در ادلب اعلام کردند که منوط به آن است که ترکیه به تعهدات خود طبق توافق سپتامبر عمل کند.

شهر ادلب یکی از شهرهای درگیر در اقدامات ضد حکومت بشار اسد در سال 2011 است. مناطق دیرالزور، درعا، ادلب و حومه آن مناطق عملیاتی مهمی هستند، که درگیریهایی در مناطقی از حومه حلب و ادلب در شمال سوریه میان کردها و داعش انجام شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала