آمریکا درگیر دزدی دریایی و جلوگیری از فروش نفت ایران است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / محمد جواد ظریف
محمد جواد ظریف - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ظریف: نفتمان را به هر کدام از مشتریان که بخواهیم می‌فروشیم

به گزارش اسپوتنیک با استناد به توئیت منتشره وزیرامورخارجه ایران، تهران بطور مکرر از سیاست آمریکا انتقاد کرده است که سعی می‌کند صادرات نفت ایران را به صفر برساند. زیرا واشنگتن هر کشوری را که خواهان خرید نفت ایران باشد با تحریم تهدید می کند.

محمد جواد ظریف،وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توئیتر با اشاره به تهدید آمریکا برای جلوگیری از فروش نفت ایران گفت که تهران به هر کدام از مشتریان خود که بخواهد نفت خواهد فروخت.

​وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توئیتر به اقدامات آمریکا علیه ایران و تلاش‌های تهران برای یافتن برون‌رفت از محدودیت‌های آمریکا پرداخت و در پیام توئیتری نوشت:«آمریکا ما را از تجهیزات دفاعی محروم کرد ما اقدام به ساخت موشک‌ها کردیم و پس از آن آمریکا شکایت کرد. آمریکا ما را از دستیابی به سوخت هسته‌ای منع کرد ما آن را ساختیم و پس از آن آمریکا شکایت کرد.

خط انتقال نفت از ایران به سوریه: برگ برنده با بدبختی؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
خط انتقال نفت از ایران به سوریه: برگ برنده یا بدبختی؟

در حال حاضر آمریکا درگیر دزدی دریایی و تهدید برای جلوگیری از فروش نفت ایران به مشتریان سنتی است. پمپئو نق زدن را متوقف کن: ما نفت را به همه و هرکدام از مشتریان خواهیم فروخت».

گفتنی است، روابط آمریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهورآمریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

در تاریخ 8 مه 2018، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

در ماه های اخیر تنش ها میان ایران و آمریکا به طور قابل توجهی افزایش یافته است و مقامات آمریکا علاوه بر تشدید تحریم ها علیه ایران، تحریم های شدیدی را نیز علیه بخش های کلیدی اقتصاد این کشور اعمال کرد. واشنگتن هدف خود از اعمال این تحریم ها را تغییر رفتار جمهوری اسلامی اعلام می کند. آمریکا به وسیله تحریم های ثانویه، خریداران نفت ایران را مجبور به توقف خرید نفت از این کشور کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала