واکنش ایران به گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

© AP Photo / Ronald Zakواکنش ایران به گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
واکنش ایران به گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را نشانه حسن نیت ایران دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، کاظم غریب‌آبادی، نماینده ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، شانزدهمین گزارش مدیرکل موقت آژانس بین المللی انرژی اتمی درخصوص راستی‌آزمایی اجرای برجام را نشانه پایبندی کشورش به تعهدات بین‌المللی‌ دانست.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: ایران از مرزهای تعین شده برجام عبور کرده است  - اسپوتنیک ایران
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: ایران از مرزهای تعین شده برجام عبور کرده است

غریب‌آبادی اظهار داشت: در این گزارش، همانند پانزده گزارش قبلی مدیرکل، تصریح شده است که از روز اجرای برجام، آژانس به نظارت و راستی آزمایی اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای از سوی ایران بر اساس مفاد برجام ادامه داده است.

این دیپلمات ارشد ایران افزود: جمهوری اسلامی ایران در برداشتن گام‌های اعلام شده در تصمیم اخیر خود، مصمم و جدی است و همانگونه که مکررا اعلام گردید، اجرای کامل و صادقانه تعهدات تمامی طرف‌ها، یک مبنای اساسی برای تداوم برجام است و چنانچه خواهان تداوم توافق هسته‌ای هستیم، اعضای باقیمانده این توافق باید بهره‌مندی ایران از منافع برجام را با اتخاذ اقدامات عملی فوری و مناسب و ظرف برنامه زمانی اعلام شده، تضمین کنند.

پیشتر آسوشیتدپرس بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده بود که سطح اورانیوم غنی‌سازی شده ایران به 241 کیلوگرم رسیده که از حد مجاز 202 کیلوگرم فراتر رفته است

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала