واکنش ایران نسبت به اخبار مرتبط با تلاش ناکام پرتاب ماهواره ناهید + عکس

© Depositphotos.com / Cookelmaماهواره
ماهواره - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، گزارش‌های منتشر شده نهادهای بین‌المللی، درباره شکست در پرتاب یک موشک ماهواره‌بر را رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک پس از انتشار خبر ناکامی تلاش ایران برای پرتاپ ماهواره محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات ایران در توئیتر این موضوع را تکذیب کرد و نوشت: «ظاهرا اخباری منتشر شده که سومین تلاش برای استقرار ماهواره در مدار ناموفق بوده است. راستش ناهید۱ حالش خوب است و هم اکنون در آزمایشگاه مستقر است».

وزیر ارتباطات ایران ماه گذشته از آماده‌سازی و پایان آزمایش‌ها بر روی ماهواره ناهید1 خبر داده و گفته بود: «ماهواره ناهید1 قرار است در 250 کیلومتری زمین قرار بگیرد.

نقشه راه ماهواره مخابراتی ناهید 1 طبق نوشته رسانه‌های ایران به اواخر سال 1393 و اوایل سال 94 برمی‌گردد که عملیات تحقیق و طراحی آن کلید خورد و مراحل مختلفی را پشت سرگذاشت تا به مرحله ساخت و تولید رسید. در بهمن 1395، حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران از آن رونمایی کرد.

 برخی رسانه های آمریکایی مدعی شدند که در یک مرکز فضایی ایران یک موشک ماهواره‌ای در حالی که سوار بر سکوی پرتاب بوده، روز گذشته منفجر شده است.

​تصاویر ماهواره‌ای مورد ادعا از سوی نهاد Planet Labs Inc. نشان می‌دهند که دودی سیاه از این سکوی پرتاب بلند می‌شود و بقایای سوخته یک موشک در محل پرتاب قابل مشاهده است. سکوی پرتاب در پایگاه فضایی امام خمینی در بیابان‌های نزدیک شهر سمنان مستقر است.

​این در حالی است که آذری جهرمی وزیر ارتباطات ایران بارها چنین شایعه‌ای را رد کرده و گفته است که حال ناهید 1 خوب است و الان در آزمایشگاه مستقر است و خبرنگاران می‌توانند از این ماهواره بازدید کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала