خاکسپاری متفاوت همراه با شادی در کرج +ویدئو

© Photo / کسرافهیمه محمدی دختری که هویت‌اش را در گورستانی در کابل دفن کرد
فهیمه محمدی دختری که هویت‌اش را در گورستانی در کابل دفن کرد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مراسم خاکسپاری یکی از اعضای عرفان انحرافی حلقه در بهشت سکینه کرج مورد انتقاد کاربران بسیاری در فضای مجازی قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، به تازگی ویدئویی از یک خاکسپاری که متوفی با دف و شادی بازماندگان، به خاک سپرده شد در فضای مجازی توسط کاربران منتشر می‌شود که واکنش‌های انتقادی بسیاری را نیز به دنبال داشته است. این مراسم، خاکسپاری زهرا مدرس‌زاده از مسترهای عرفان انحرافی حلقه و از زندانیان سیاسی عقیدتی می‌باشد که بنا به وصیت وی، بازماندگان در روز خاکسپاری به پایکوبی و شادی پرداختند.

View this post on Instagram

A post shared by شبکه تی وی پلاس (@tvpluss) on

تعداد زیادی از کاربران عقیده دارند این نوع نگاه به مرگ زیباست و باید به نظر دیگران احترام گذاشت، آنها ضمن تایید این اتفاق، اطرافیان متوفی را که به وصیت او عمل کرده‌اند را تحسین می‌کنند. جمعی از این کاربران عنوان می‌کنند آنها نیز چنین آرزویی دارند و مایلند خاکسپاری‌شان همراه با شادی باشد. اما گروه دیگری از کاربران با بیان اینکه به طور طبیعی افراد از دست دادن اطرافیانشان دچار غم و اندوه می‌شوند و چگونه است که در چنین شرایط غم‌انگیزی، می‌توان دف زد و شادی کرد؟! و اگر این افراد شادی می‌کنند چرا لباس مشکی بر تن کرده‌اند؟!

View this post on Instagram

طرف مرده بعد دف می زنن می رقصن #بهشت_سکینه_کرج

A post shared by زینب محمودی (@zeynab_mahmudi_alami) on

جمعی از کاربران نیز معتقدند مرگ آغاز و تولد یک زندگی جدید است و اگر کسی به دنیای دیگر ایمان دارد چرا باید شخصی که فوت شده است را با گریه بدرقه کند؛ آنها این اتفاق را با به دنیا آمدن یک کودک، گریه او و شادی اطرافیان مقایسه می‌کنند. اما تعدادی از کاربران با اعتقاد به اینکه در خاکسپاری بایستی برای آرامش روح متوفی دعا کرد، از این اتفاق تنها با نام جاهلیت مدرن یاد می‌کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала