تخلیه بار نفتکش آدریان دریا در بندر مرسین ترکیه

© AFP 2023 / JOHNNY BUGEJAتخلیه بار نفتکش آدریان دربا در بندر مرسین ترکیه
تخلیه بار نفتکش آدریان دربا در بندر مرسین ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نفتکش ایرانی آدریان دریا، گریس 1 سابق، پس از ورود به آبهای ترکیه برای تخلیه بار به سمت بندر مرسین ترکیه می رود.

به گزارش اسپوتنیک، به گزارش منابع حاضر در بندر مرسین، نفتکش ایرانی آدریان دریا که پیش از این به جرم نقض تحریم های اتحادیه اروپا در جبل الطارق توقیف شده بود، پس از آزادی به سمت بندر مرسین در ترکیه فرستاده شده بود، جایی که محموله نفت آن تخلیه خواهد شد.

پیش از این، سخنگوی رسمی دولت ایران در روز دوشنبه اعلام کرده بود که که نفتکش آدریان دریا به همراه محموله نفت آن را فروخته است و از مقصد بعدی آن اطلاع ندارد. کمی بعدتر، یک منبع در حمل و نقل دریایی ترکیه اظهار داشت که این نفتکش می تواند در مرسین ترکیه و یا بنادر قبرس تخلیه گردد.

یادآور می شود که، در 4 ژوئیه، مقامات جبل الطارق، نفتکش ایرانی گریس 1 را به جرم نقض تحریم های اتحادیه اروپا علیه سوریه توقیف نمودند و بیش از یک ماه بعد، مقامات جبل الطارق تصمیم به آزاد کردن نفتکش گرفتند. براساس گزارش رسانه‌ها، این اتفاق چند ساعت پس از درخواست آمریکا برای ادامه توقیف این نفتکش رخ داده است. در همین زمینه، معاون رئیس سازمان بنادر و کشتیرانی ایران اعلام کرد: "پس از آزادسازی ، گریس 1 با نام دیگری - ادرین دریا - به دریای مدیترانه می رود. در ایران، آزادسازی نفتکش پیروزی دیپلماسی و شکست سیاست کاخ سفید خوانده شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала