افزایش نرخ عوارض آزادراه ها در ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / افزایش نرخ عوارض آزادراها در ایران
افزایش نرخ عوارض آزادراها در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیرکل بهره‌برداری آزادراه‌های ایران از افزایش نرخ عوارض آزادراه‌ها در ایران خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل ایسنا، بهنام داوودی، مدیرکل بهره‌برداری آزادراه‌های ایران با اشاره به افزایش نرخ عوارض آزادراه‌ها گفت: این عوارض بسته به هر مسیر و آزادراهی متفاوت است اما بر اساس آخرین ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی، به صورت میانگین 21 درصد نرخ عوارض آزادراهی در کشور افزایش پیدا کرده که با پنج ماه تاخیر از ابتدای شهریور ماه امسال اعمال شده است.

بهنام داودی افزود: افزایش نرخ عوارض آزادراه‌ها با توجه به قوانین و ضوابط مربوطه، هر ساله بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته اتفاق می‌افتد که البته امسال با پنج ماه تاخیر این افزایش نرخ اعمال شد.

وی ائامه داد: بر اساس قانون هرساله مدل های مالی که برای ساخت و استهلاک آزادراه‌ها تعیین می‌شود، مورد بررسی قرار گرفته و بر اساس مفاد قانون‌های ذیربط وزیر راه و شهرسازی نسبت به اعلام نرخ جدید با توجه به پارامترهای مختلف از جمله نرخ تورم اقدام می‌کند. بر این اساس نرخ عوارض آزادراهی به طور متوسط حدود 21 درصد افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل بهره‌برداری آزادراه‌های ایران گفت: گرچه تاخیر پنج ماهه در اعلام و اعمال نرخ‌های جدید عوارض آزادراهی می‌تواند مشکلاتی در زمینه نگهداری، بهره‌برداری و حفظ کیفیت آزادراه‌ها برای شرکت‌های خصوصی بهره‌بردار در بر داشته باشد اما امیدواریم با ابلاغ نرخ‌های جدید چنین مسائلی نیز حل و فصل شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала