افزایش شیوع دیابت در ایران

CC BY 2.0 / Denise Chan / دستگاه تشخیص دیابت
دستگاه تشخیص دیابت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بیماری دیابت در ایران و سایر کشورها در حال افزایش است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»،دبیر علمی کنفرانس علمی تازه های نوین دیابت اظهار داشت که در ایران شیوع بین 9 تا 11 درصدی دیابت به ثبت رسیده است که آمار بالایی است.

وی افزود:«ایران جز مناطق با شیوع متوسط بیماری دیابت است و کشورهای حاشیه ما مانند عربستان و قطر شیوع خیلی بالاتری دارند. شیوع دیابت در دو جنس خیلی فرقی نمی کند ولی باید بروی سبک زندگی زنان بیشتر کار کنیم. با توجه به محدودیت های فیزیکی و ورزش آنان در محیط های باز، بیشتر باید در این زمینه کار شود.

دستگاه تشخیص دیابت - اسپوتنیک ایران
عرق به جای خون در تشخیص دیابت

هر چند این بیماری معمولا برای افراد با سن بالای 45 سال است، اما الان مشاهده می کنیم که شیوع دیابت به  سن های پایین تر سرایت  کرده و دیابت نوع 2 هم در کودکان به دلیل شیوع چاقی و بی حرکتی مشاهده می شود.چاقی شکمی در جامعه ما در حال افزایش است. با افزایش سن، شیوع دیابت زیاد می شود. این بیماری روند وابسته به سن دارد.

شناسایی گروه های در معرض خطر بسیار و پیشگیری از دیابت مهم است، ولی علیرغم همه اعمال این روش ها هنوز افزایش بیماری دیابت را در همه کشورها داریم.نشستن پای رایانه، آلودگی هوا، کاهش فعالیت بدنی و رژیم غذایی نامناسب از عواملی است که در پیشرفت دیابت نقش دارند.

روش های پیشگیری برای درمان دیابت روش های خیلی پیچیده ای نیست. سبک زندگی سالم، عوامل تغذیه ای مناسب، انجام ورزش و داروهایی مانند متفورمین از جمله ابزارهایی برای پیشگیری در افراد با ریسک بالا و در لب مرز قرار دارند، می باشد. فعالیت فیزیکی منظم داشته باشند،  حداقل 150 دقیقه طی  سه روز در هفته این کار را انجام دهند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала