مصاحبه با روزنامه نگار روسى كه در اوكراين از زندان ازاد شد

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر مصاحبه با روزنامه نگار روسى كه در اوكراين از زندان ازاد شد
مصاحبه با روزنامه نگار روسى كه در اوكراين از زندان ازاد شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
 کریل ویشینسکی، روزنامه نگار روسی که به تازگی از زندان اوکراین آزاد شده، برنامه آینده خود را بیان کرد.

به گزارش اسپوتنیک، کریل ویشینسکی، روزنامه نگار روسی که به تازگی از زندان اوکراین آزاد شده در مورد برنامه آینده خود گفت: هدف فوری من حمایت از نام خوب من و اثبات معصومیت در دادگاه است. این برنامه اصلی من برای آینده نزدیک است. من می خواهم دادگاه محکومیت من را تغییر دهد که بتوانم آزاد باشم. من می خواهم به اثبات بی گناهی خود در دادگاه ادامه دهم. من از جزئیات سیاسی یا غیر سیاسی مطلع نیستم. فقط می دانم افرادی که با همان اتهاماتی که در ساختمان‌ها و سلولهای در همسایگی من زندانی بودند، بیش از یک ماه است که آزاد شده اند. من تصمیم عادلانه دادگاه را می خواستم که آن را دریافت کردم.

ویشینسکی معتقد است که تصمیم برای آزادی وی به این خاطر بوده است که فشار بر دادگاه متوقف شد و رئیس جمهور این كشور نیز عوض شده است.

وی گفت: كسی كه می خواست سرنوشت شخصی من را بخشی از اهداف سیاسی خود قرار دهد (پترو پروشنکو، رئیس جمهور پیشین اوکراین) از قدرت برکنار شد. من نمی خواهم اکنون نسخه ای بسازم، من در این مورد از هیچ چیز مطلع نیستم. اما متوجه هستم که اگر پروشنکو رئیس جمهور می ماند، امروز منتظر چنین تصمیم دادگاه نبودم.

کریل ویشینسکی افزود که تابعیت اوکراین را ترک نخواهد کرد.

در تاریخ 28 آگوست، دادگاه اوکراین روزنامه نگار روسی آقای کریل ويشينسکي را آزاد نمود. این روزنامه نگار موظف است  تا پس از ازادی به دادگاه یا بازپرس مراجعه کند و محل سکونت یا محل کار خود را خبر دهد و همچنین از برقراری ارتباط با شاهدان خودداری کند. وی در ویدئویی در یوتوب گفت: من هنوز در مورد برنامه های خاص تصمیمی نگرفته ام ، هدف و برنامه اصلی من اکنون شرکت در محاکمه است.

ماموران سازمان امنیت اوکراین روز 15 ماه مه سال 2018 به دفتر کار خبرنگاران ریانووستی در کی یف هجوم برده و به بازرسی از آن پرداختند که حدود هشت ساعت طول کشید. کریل ویشینسکی، رئیس وبسایت ریانووستی اوکراین به اتهام حمایت از جمهوری های خود خوانده دونباس و خیانت به دولت بازداشت شد. حداکثر مجازات به خاطر این جرایم 15 سال حبس است. مسکو اقدامات کی یف را خودسری نامیده و خواستار قطع فوری خشونت علیه کارکنان رسانه های گروهی شد.

مارگریتا سیمونیان سردبیر راسیا سیوودنیا (اسپوتنیک) و کانال تلویزیونی راشا تودی از آزادی کیریل ویشینسکی استقبال نمود.

به گفته دیمیتری کیسلیوف ، مدیر کل آژانس «روسیه امروز» ، تصمیم برای آزادی رئیس ریانوووستی بخش خبری اوکراین "ماهیت سیاسی پرونده بازداشت" وی را تأئید می کند

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала