انتقال نفت تحریمی ایران از بنادر کریمه

© Sputnik / Somayeh Pasandideشبه جزیره کریمه
شبه جزیره کریمه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حمل و نقل نفت ایران از طریق کریمه می تواند یکی از جهات همکاری بین این منطقه و ایران باشد.

به گزارش اسپوتنیک، حمل و نقل نفتی که از مسیرهای گذشته برای ایران به دلیل تحریم ها مشکل‌ساز است از طریق کریمه، می تواند یکی از جهات همکاری این منطقه با کشور خاورمیانه باشد.

گئورگی مرادوف معاون رئیس شورای وزیران کریمه و نماینده دائمی کریمه وابسته به ریاست جمهوری روسیه در ادامه گفت:«ذینفعی متقابل نسبت به همکاری بین ایران و شبه‌جزیره کریمه روبه افزایش است به ویژه باتوجه به سیاست ضدایرانی آمریکا و تحریم هایی که علیه این کشور برقرار شده و عواقب آن‌ها. تعدادی ازتاجران ایرانی در خصوص کار در کریمه ابراز علاقه کرده‌اند، هر چند فعالیت زیادی از سوی ایران در این رابطه مشاهده نمی کنیم. ما نیز آماده همکاری سازنده با ایران هستیم.  گرینه های مختلفی را بررسی می کنیم، مثلا ایران می توانست از ظرفیت بنادر ما برای حمل ونقل نفت خود استفاده کند».

وی در توضیح گفت که به دلیل تحریم ها، کانال سوئز به روی رفت و آمد تانکرهای حامل نفت ایرانی بسته شده است. ایران و روسیه از راه آبی دریای خزر برخوردارند و ایران می تواند از امکانات کشتیرانی ما «رودخانه-دریا» استفاده کند. ایران می تواند نفت را از طریق رودخانه ولگا و کریمه به دریای سیاه برساند.

وی در ادامه افزود:«گزینه های زیاد دیگری برای همکاری وجود دارند. فعلا به بررسی عرصه های می پردازیم که برای ما جالب هستند. ما برای همکاری با طرف ایرانی آماده هستیم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала