آمار بالای طلاق در شمال شهر تهران+ عکس

© Fotolia / Andrey Popovطلاق زوجین و قلب های شکسته.
طلاق زوجین و قلب های شکسته. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مطالعات انجام شده در زمینه طلاق در شهر تهران نشان می‌دهد در شمال شهر خانواده‌های بیشتر اقدام به طلاق می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک، نارضایتی جنسی و برآورده نشدن نیازهای جنسی زوجین یکی از دلایل اصلی طلاق در جامعه ایران است. بهروز رجبی روانشناس و روان‌درمانگر که مشاورهای جنسی به زوجین ارائه می‌دهد، معتقد است خیانت به عنوان یک مشکل شایع، ریشه در نارضایتی جنسی زوجین دارد.

View this post on Instagram

A post shared by همسری (@hamsarii) on

او در یک گفتگو در رابطه با طلاق، آمار و دلایل آن در تهران، چنین گفت: «در حال حاضر در مناطق بالای شهر تهران تعداد طلاق بیشتر از مناطق جنوبی است. در شمال شهر از هر ۵ ازدواج، ۳ مورد به طلاق منجر می‌شود که این تعداد در مناطق جنوب شهر از ۱۰ ازدواج، ۴ مورد می‌باشد. بر اساس این تحقیقات مشخص شده است که حدود ۸۰ درصد این طلاق‌ها به دلیل خیانت بوده و نکته مهم این است که خیانت‌ها نیز عموما پیشینه نارضایتی جنسی دارند.»

View this post on Instagram

A post shared by کانال گیزمیز‌‌‌ 💯 (@gizmiztel) on

این روانشناس به مشاوره‌های پیش از ازدواج اشاره کرد و عنوان کرد باید به جوانان این نکته را یادآوری کرد که مشاوره مربوط به قبل از ازدواج است نه پس از آن. ضمن اینکه
مقاومت‌ها نسبت به آموزش مسائل جنسی و فقدان آن در ایران باعث عدم رابطه جنسی صحیح شده که بر روی روابط زوجین تاثیر می‌گذارد.

View this post on Instagram

A post shared by رابطه موفق زن و مرد (@pezeshk_salamati) on

کاربران بسیاری عقیده دارند نبود آموزش‌های مناسب در موضوع جنسی و شبه ممنوع بودن صحبت از این مسائل در ایران، سواد زناشویی پایین، تماشای فیلم‌های پورن که توقع و تصوری در ذهن شخص ایجاد می‌کند و باعث ایجاد نارضایتی جنسی و تنوع طلبی در زوجین می‌شود را از دلایل اصلی خیانت و آمار بالای طلاق می‌دانند.

گروه دیگری از کاربران عقیده دارند این شرایط نه تنها در تهران بلکه در سایر شهرهای ایران نیز حاکم است و آمار بالای خیانت و طلاق در خانواده‌های ایرانی را مشکلات اقتصادی، عدم استفاده صحیح از فضای مجازی و آمار بالای تجرد جوانان که باعث ایجاد روابط آزاد شده است، می‌دانند.ه

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала