بمب هسته ای، پیشنهاد ترامپ برای مبارزه با توفان در آمریکا

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر بمب هسته ای، پیشنهاد ترامپ برای مبارزه با توفان در آمریکا
بمب هسته ای، پیشنهاد ترامپ برای مبارزه با توفان در آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور آمریکا تصمیم داشت برای مقابله با توفان در آمریکا از بمب اتمی استفاده کند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تاکنون بارها در خصوص احتمال استفاده از بمب‌ هسته‌ای برای مبارزه با توفان در آمریکا با مقامات امنیتی این کشور گفتگو کرده است.

مشاور سابق ترامپ در سلامت روان رییس جمهور ابراز تردید کرد - اسپوتنیک ایران
مشاور سابق ترامپ در سلامت روان رییس جمهور ابراز تردید کرد

رئیس جمهور آمریکا در این نشست ها در خصوص مقابله با توفان اعلام کرده، چرا ما از بمب هسته‌ای استفاده نکنیم؟ شکل‌گیری توفان‌ها از سواحل آفریقا آغاز می‌شود و در سراسر اقیانوس اطلس حرکت می‌کنند. ما یک بمب را در چشم توفان (ناحیه‌ای است با هوای آرام که در میانهٔ توفان‌های شدید گرمسیری ایجاد می‌شود) منفجر و از حرکت آن‌ها به سمت آمریکا جلوگیری می‌کنیم. چرا نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم؟

آکسیوس در ادامه این گزارش افزود: رئیس جمهور آمریکا پیشتر طی گفتگویی با یکی از مقامات ارشد خود چنین ایده‌ای را مطرح کرده بود. یک منبع نزدیک به دولت ترامپ در سال 2017 گفته بود رئیس جمهور آمریکا پیش از این درباره بمباران توفان‌هایی که به آمریکا نزدیک می‌شوند سخن گفته بود، اما در اظهاراتش از واژه هسته‌ای استفاده نکرده بود.

در عین حال، یکی از مقامات ارشد دولت ترامپ گفت: پیشنهاد رئیس جمهور آمریکا دلیل بر هشدار نیست، زیرا هدف او حفظ کشور از حمله یک توفان فاجعه آمیز است.

براساس گزارش Axios، ایده شلیک و منفجر کردن بمب اتم در قلب توفان‌ها که خسارات گسترده‌ای به اقتصاد آمریکا وارد می‌کند، برای نخستین بار در دهه 50 میلادی از سوی دولت دوایت آیزنهاور، سی و چهارمین رئیس جمهور آمریکا مطرح شد و یک دانشمند وابسته به دولت آمریکا آن را توسعه داد.

شایان ذکر است که کاخ سفید تاکنون نسبت به این موضوع هیچگونه اظهار نظری نکرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала