اعزام ناوشکن سهند به خلیج عدن برای حفاظت از کشتی های ایرانی

© Photo / Courtesy of Russia’s Northern Fleet press-serviceاعزام ناوشکن ایرانی به خلیج عدن برای حفاظت از کشتی های ایرانی
اعزام ناوشکن ایرانی به خلیج عدن برای حفاظت از کشتی های ایرانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ارتش ایران از اعزام ناو سهند به خلیج عدن برای محافظت از کشتی های ایرانی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، دریادار حبیب الله سیاری، رئیس ستاد مشترک ارتش ایران اعلام کرد که این ناوشکن به همراه ناو پشتیبانی و بالگردبر خارگ در قالب شصت و سومین ناوگروه جمهوری اسلامی ایران در حال انجام‌ماموریت است.

رئیس ستاد مشترک ارتش ایران هدف از اعزام این ناو گروه تامین امنیت برای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در آب های آزاد اعلام شده و قرار است ناوگروه در ماموریت در  دریای عمان و  خلیج عدن کشتی ها را اسکورت کند.

ناوشکن سهند که آذر ماه سال گذشته به عنوان پیشرفته ترین ناوشکن غرب آسیا، در بندرعباس به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیوست، برای نخستین بار است که به ماموریت طولانی مدت اعزام می شود.

به گفته فرماندهان نیروی دریایی ارتش، سازه اصلی و رو سازه سهند با ساختاری متفاوت نسبت به جماران با قابلیت رادار گریزی در بلوک های مجزا طراحی و ساخته شده است.

این ناوشکن چهار موتوره قادر به ۱۵۰ روز دریانوردی به همراه شناور پشتیبان در اقیانوس های دور دست و آب های متلاطم است.

بروز رسانی پرتابگرهای اژدرها، انواع توپ های ضد هوایی و ضد سطحی، سامانه های موشکی سطح به سطح و سطح به هوا، سامانه دفاعی نقطه ای، سامانه ضد زیردریایی، قابلیت رادار گریزی، افزایش برد عملیاتی، قابلیت مانور پذیری بالا و سامانه های الکترونیکی از جمله دیگر ویژگی های ناوشکن سهند است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала