ایران در خصوص برنامه موشکی خود مذاکره نخواهد کرد

© AP Photo / John Raouxایران در خصوص برنامه موشکی خود مذاکره نخواهد کرد
ایران در خصوص برنامه موشکی خود مذاکره نخواهد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
منابع دیپلماتیک پس از سفر وزیر خارجه ایران به فرانسه خبر دادند که ایران در خصوص برنامه موشکی خود مذاکره نخواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، دو مقام رسمی ایرانی و یک دیپلمات اعلام کردند که این کشور در خصوص حق خود برای غنی سازی اورانیوم و برنامه موشکی این کشور مذاکره نخواهد کرد.

درخواست ایران برای صادرات 700 هزار بشکه نفت در روز - اسپوتنیک ایران
درخواست ایران برای صادرات 700 هزار بشکه نفت در روز

رویترز خبر داد، یکی از مقامات دیپلماتیک ایران اعلام کرده که ما به وضوح می گوییم که در خصوص برنامه توسعه موشک های بالستیک ایران مذاکره نخواهیم کرد.

همچنین منبع این خبر خاطرنشان کرد که تهران آماده همکاری برای تامین امنیت خلیج فارس از جمله عبور و مرور بین المللی و کاهش تنش کلی در خاورمیانه است.

این اظهارات پس از سفر غیر منتظره محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران به محل برگزاری نشست جی 7 در فرانسه اعلام شد.

ظریف پس از ورود به فرانسه مذاکرات خود با ژان ایو لودریان، همتای فرانسوی خود را آغاز کرد.

پیش از این سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت؛ به دعوت لودریان وزیر امور خارجه فرانسه، آقای محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران برای ادامه رایزنی‌ها درخصوص ابتکارات اخیر میان روسای جمهور ایران و فرانسه، وارد شهر بیاریتز محل برگزاری اجلاس سران گروه هفت شد.

ایران سالهاست که در حال توصعه صنعت نظامی این کشور است و به پیشرفت های قابل توجهی در توسعه موشک های بالستیک دست یافته است. در سال 2015 ایران از یک موشک کروز که براساس گزارشات برد آن 2000 کیلومتر می باشد، رونمایی کرد. همچنین در تاریخ 22 اوت سامانه پدافند هوایی "باور 373" به نمایش گذاشت که توانایی همزمان 100 هدف و شلیک همزمان به 6 هدف را دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала