مکرون چه پیشنهادی به ترامپ برای مصالحه با ایران داده است؟

© REUTERS / Vincent Kesslerمکرون چه پیشنهادی به ترامپ برای مصالحه با ایران داده است؟
مکرون چه پیشنهادی به ترامپ برای مصالحه با ایران داده است؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه برای همتای آمریکایی خود دونالد ترامپ پیشنهاد بازگشت ایران برای اجرای وظایف خود بر اساس برجام را مطرح کرد.

به گزارش اسپوتنیک، روز شنبه خبرگزاری بلومبرگ با استناد از نمایندگان دولت فرانسه و آمریکا این خبر را منتشر کرد.

منبع فرانسوی پس از دیدار دو رهبر در جریان اجلاس هفت بزرگ به خبرگزاری گفت که  به ایران طبق این طرح باید در عوض اجرای وظایف جدی، اجازه فروش حجم مشخصی از نفت داده شود. بدین ترتیب تهران باید یکبار  دیگر برجام را رعایت کند، راه هایی برای کاهش تنش در خلیج فارس بیابد و به مذاکرات سازنده در زمینه تولید موشک ها، حل مشکلات منطقه ای و طرح تا دوره پس از ۲۰۲۵ یعنی زمانی که مهلت برجام تمام می شود، بازگردد. بلومبرگ خاطر نشان می کند که مکرون روز جمعه این پیشنهاد را با وزیر امور خارجه ایران محمد جواد ظریف مطرح کرده است.

منبع آمریکایی به نوبه خود این ایده را ناموفق خواند. بلومبرگ خاطر نشان می کند که ترامپ پیشتر بارها مخالفت خود را با رفتار تهران اعلام کرده است که به واسطه آن می توانست نفت خود را بفروشد و به احتمال زیاد پیشنهاد رئیس جمهور فرانسه رد می شود.

کاخ سفید اعلام کرد که روز شنبه ترامپ و مکرون در ملاقاتشان در اجلاس هفت بزرگ تجارت جهانی، لیبی و همچنین تنش در خلیج فارس را بحث و بررسی کردند.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала