لهستان حضور در ائتلاف آمریکا در خلیج فارس را رد کرد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / لهستان حضور در ائتلاف آمریکا در خلیج فارس را رد کرد
لهستان حضور در ائتلاف آمریکا در خلیج فارس را رد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخست وزیر لهستان اعلام کرد که کشورش با آمریکا درباره ائتلاف در خلیج فارس مذاکره داشته است، اما با مشارکت در این ائتلاف موافقت نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه دی ولت آلمان، ماتئوش موراویه‌تسکی، نخست وزیر لهستان اعلام کرد که کشورش با آمریکا درباره ائتلاف در خلیج فارس مذاکره داشته است، اما با مشارکت در این ائتلاف موافقت نکرده است.

وی با تاکید بر اینکه کشورش در ماموریت نظامی به رهبری آمریکا به منظور حمایت از تردد کشتی ها در منطقه خلیج فارس شرکت نخواهد کرد گفت: در این باره مذاکراتی را انجام داده ایم اما ما به هیچ عنوان با این مسئله موافقت نکرده ایم که با نیروهای آمریکایی در عملیات دریایی در خلیج فارس همکاری و مشارکت کنیم. این اتفاق نخواهد افتاد.

دولت آلمان هم درخواست آمریکا به منظور مشارکت در این عملیات دریایی را رد کرده است. دلیل آلمان این است که نمی خواهد از استراتژی فشار حداکثری آمریکا در این راستا حمایت کند. از بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا تا به حال تنها انگلیس برای حمایت از آمریکا در عملیات دریایی خلیج فارس اعلام آمادگی کرده و دو کشتی جنگی را به تنگه هرمز فرستاده است تا کشتی های تجاری انگلیسی را اسکورت کنند.

پیشتر ایالات متحده اعلام کرده بود که قصد دارد یک ائتلاف بین المللی برای گشت زنی در نزدیکی آبهای ایران و یمن ایجاد کند. نخستین پیشنهادها در پایان ماه ژوئن در مذاکرات وزیران با متحدان ناتو در بروکسل انجام شد. این اقدامات شامل انجام اقدامات شناسایی از طریق هوایی و ارسال کشتی برای اسکورت کشتی های تجاری در تنگه هرمز بود. انگلستان برای گشت زنی در نزدیکی ایران به ائتلاف بین المللی تحت حمایت ایالات متحده پیوسته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала