سیستم های پدافند هوایی آمریکا ناقض پیمان INF نیستند

© REUTERS / Ford Williams/Courtesy U.S. Navyسیستم های پدافند هوایی آمریکا ناقض پیمان INF نیستند
سیستم های پدافند هوایی آمریکا ناقض پیمان INF نیستند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کوهن: روسیه گفته است که آمریکایی‌ها خودشان پیمان منع موشک های هسته ای میان‌برد و کوتاه‌برد را نقض کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، جاناتان کوهن کفیل نماینده دائمی آمریکا در سازمان ملل متحد اعلام کرد که برخلاف اعلامیه های روسیه، عناصر سیستم پدافند هوایی آمریکا ناقض پیمان INF نیستند.

وی در این خصوص گفت:«روسیه گفته است که آمریکایی‌ها خودشان پیمان منع موشک های هسته ای میان‌برد و کوتاه‌برد را نقض کرده اند. روسیه آزمایش چندی پیش ما با استفاده از سامانه پرتاب «ام کا-41» را در رابطه با نقض پیمان اعلام کرده است. این دستگاه پرتاب در سیستم دفاع هوایی Aegis Ashore ما نیز وجود دارد. گفته آنها مطابقتی با واقعیت ندارد. سیستم Aegis Ashore فاقد قدرت تهاجمی در موشک های بالدار زمین‌پایه و یا موشک های بالستیکی است، هرچند از همان اجزاء ساختاری دستگاه پرتاب  دریاپایه «ام کا-41» استفاده می کند. بدین ترتیب سیستم Aegis Ashore تعهدات ما در رابطه با پیمان منع موشک های هسته‌ای میان‌برد و کوتاه‌برد را نقض نکرده است».

اجرای پیمان منع گسترش موشک های هسته ای میانبرد از تاریخ دوم اوت متوقف شد. این پیمان استفاده از موشک ها با برد از 500 تا 5500 کیلومتر را ممنوع می کرد. آزمایشات موشک ها درتاریخ 18 اوت توسط آمریکا انجام شد.

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد در سال 1987 میان میخائیل گورباچف، آخرین رهبر شوروی سابق و رونالد ریگان، رئیس‌جمهوری وقت آمریکا امضا شد.

اوائل سال جاری میلادی آمریکا و ناتو، روسیه را به نقض پیمان متهم کردند و گفتند این کشور موشکی با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای و با برد بیش از 500 کیلومتر تولید کرده است. روسیه این ادعا را رد کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала