تلاش نیروهای امارات برای تصرف یکی از شهرهای یمن

© REUTERS / Fawaz Salman یمن
 یمن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرماندهی نیروهای اماراتی متهم به تحریک جنگ و تلاش جهت تصرف شهر «آتاک» در یمن شدند.

به گزارش اسپوتنیک فرماندهی نیروهای اماراتی متهم به تحریک جنگ  و تلاش تصرف شهر «آتاک» در یمن شدند.

نیروهای «النخبه الشبوانیه» وابسته به شورای انتقالی جنوب در منطقه «عتق» واقع در استان «شبوه» (جنوب یمن و شرق استان عدن) با نیروهای منصور هادی شدیدا درگیر شده‌اند. به رغم مخالفت دولت منصور هادی و درخواست عربستان سعودی از شورای انتقالی برای گفت‌وگو، نیروهای این شورا به عملیات نظامی خود در شرق استان عدن ادامه داده و استان «ابین» را به کنترل خود درآورند.

واشنگتن: ایران، پهپاد آمریکایی را در یمن نابود کرده است - اسپوتنیک ایران
واشنگتن: ایران، پهپاد آمریکایی را در یمن نابود کرده است

درگیری‌ها در استان شبوه در حالی آغاز می‌شود که هیأت شورای انتقالی جنوب (مورد حمایت امارات) به رهبری «عیدروس الزبیدی» سفری به عربستان داشت.وزیر دفاع سعودی طی این دیدار از هیأت شورای انتقالی خواسته است که به جای جنگ و درگیری در جنوب یمن با دولت منصور هادی، به گفت‌وگو روی آورده و با این دولت علیه انصارالله در شمال متحد شوند.

دولت منصور هادی حوادث شهر عدن را «کودتای از پیش‌ طراحی شده امارات» علیه خود می‌داند و طی بیانیه‌ای بعد از نشست کابینه منتشر کرد، خواستار مقابله با شورشیان مسلح مورد حمایت ابوظبی شد. این دولت بارها از عربستان‌سعودی خواسته برای مقابله با نیروهای مورد حمایت ابوظبی، متحد ریاض در حمله به یمن، به این دولت کمک کند.

سخنگوی رسمی دولت یمن اعلام کرد:« گسترش شورش مسلحانه در استان شبوه، چالشی برای اهداف ائتلاف عربی و تلاش های عربستان سعودی جهت عادی‌سازی اوضاع و تهدیدی برای روند آتش‌بس و پایان دادن به تنش نظامی است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала