چرا تقاضا برای کالاهای اروپایی کم شده است؟

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر اتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا بزرگ ترین شریک تجاری اتحادیه اروپا طی سال جاری بوده است.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به جدیدترین آمارهای مرکز آمار اتحادیه اروپا صادرات از حوزه اتحادیه اروپا نسبت به سال گذشته  4.7 درصد کمتر شده است.

بر طبق گزارش مرکز آمار اتحادیه اروپا تا پایان ماه ژوئن، صادرات کالا از حوزه کشورهای عضو اتحادیه اروپا به دیگر کشورها نسبت به مدت مشابه سال قبل به 189.9 میلیارد یورو رسیده است.

رشد ۲۰ درصدی صادرات ایران به عراق  - اسپوتنیک ایران
رشد ۲۰ درصدی صادرات ایران به عراق

از ابتدای امسال تاکنون 998.4 میلیارد یورو کالا از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به دیگر نقاط جهان صادر شده است.

به تفکیک گروه های کالایی، در نیمه نخست سال واردات مواد غذایی و خام کشورهای عضو اتحادیه اروپا به ترتیب 8.7 درصد و 5 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است اما واردات انرژی 1.9 درصد کمتر شده است. آمریکا بزرگ ترین شریک تجاری اتحادیه اروپا طی این مدت بوده است و 219.4 میلیارد یورو کالا طی این مدت از اتحادیه اروپا به این کشور صادر و 144.7 میلیارد یورو کالا از این کشور وارد شده است.

کشور چین در فهرست رتبه بندی صادراتی اروپا پس از آمریکا،  قرار دارد. سوئیس، روسیه، ترکیه، ژاپن، نروژ، کره جنوبی، هند و کانادا به ترتیب شرکای تجاری سوم تا دهم اتحادیه اروپا در نیمه نخست سال 2019 بوده اند.

لازم به ذکر است اتحادیه اروپا شامل 28 کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی، فنلاند، انگلیس، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала