گزارش و تحلیل

درباره ریشه هیتلر چه می دانیم؟

© AP Photoدرباره ریشه هیتلر چه می دانیم؟
درباره ریشه هیتلر چه می دانیم؟   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسپوتنیک به نقل از وبسایت لیتوانیایی اِل آر تی: اسنادی در اثبات نسب یهودی هیتلر تایید شد.

پس از آنکه هانس فرانک ، شخص مورد اعتماد آدولف هیتلر، در سال 1946 اعلام کرد که پدربزرگ فورر یک یهودی است، شایعات در مورد این خبر هرگز متوقف نشد، با وجود این امر  آنها همیشه مورد بحث مورخان بود.

اکنون یک محقق آمریکایی لئونارد ساکس ادعا می کند که شواهد جدیدی را در بایگانی اتریش پیدا کرده است. روزنامه نگار آرمین فورر می گوید: وقتی خاطرات هانس فرانک منتشر شد، خبر داغ بود.  او افزود: "فرانك ادعا كرد كه در سال 1930 فهمید كه پدربزرگ هیتلر یك یهودی بود و در شهر اتریشی" گراتس " زندگی می كرد. خواهرزاده هیتلر، ویلیام پاتریک هیتلر ، گفته است كه نامه ای به هیتلر نوشت كه در آن تهدید كرد كه او این موضوع را به مردم افشا می کند، در این رابطه با هیتلر از فرانك خواسته است به عنوان وكیل با این موضوع برخورد كند.

فرانک چنین ادعا كرد که وی در طول تحقیقات خود مکاتبات مورخه 1836 مادربزرگ هیتلر ماریا آنا شیكلگروبر با مردی به نام فرانكنبرگر كه در خانواده اش كار می كرد، پیداکرد. از آن چنین بر می آید که این مرد یک پسر 19 ساله داشت و گفته می شود که زن خانه دار از او باردار شد. در این مکاتبات، فرانکنبرگر تمایل خود را برای پرداخت نفقه برای آن کودک تا 14 سالگی وی وعده داد. مشکل هیتلر این بود که فرانکنبرگر و به همین دلیل پسرش یهودی بودند.

هیتلر - اسپوتنیک ایران
فرار هیتلر به آرژانتین

مورخانی که به طور جدی زندگی نامه هیتلر را مطالعه کردند، دائماً اظهارات فرانک را زیر سؤال می بردند، به ویژه به این دلیل که مکاتباتی که او به آن استناد می کند، هرگز در بایگانی ها یافت نشد، و در سال 1836 ظاهراً یهودی ها در گراتس وجود نداشتند.   با این حال ، لئونارد ساکس یک محقق آمریکایی که نه مورخ بلکه پزشک و متخصص در زمینه جنسیت است، اکنون در تلاش است این استدلال را رد کند و مقاله مربوطه را در مجله معتبر علمی "ژورنال تاریخ اروپا" منتشر کرد.

این نشریه علمی می نویسد ، برای نخستین بار، نیکولاس فون پرِرادوویچ، نویسنده مشهور آلمانی ، اظهار داشت که یهودیان در آن زمان در گراتس و در سراسر اشتایرمارک زندگی نمی کردند. وی همچنین در یکی از مقاله های خود اظهار داشت که جستجوها در بایگانی های گراتس به وضوح نشان داد که بین سالهای 1820 تا 1860 به هیچ وجه خانواده ای در گراتس با نام فرانکنبرگر وجود نداشت.

افشای محل های اختفای ثروت های آلمان نازی + عکس - اسپوتنیک ایران
افشای محل های اختفای ثروت های آلمان نازی + عکس

ساکس به نوبه خود فهمید که نیکولاس فون پرِرادوویچ ، "حامی دیدگاههای رادیکال راست گرایانه بود و هیتلر را تحسین می کرد." پرِرادوویچ ادعا كرد كه اولین مدارك مربوط به یهودیان مقیم گراتس در سال 1856 ثبت شده بود.  ساکس سندی را یافت که وجود یک جامعه کوچک یهودی در این شهر از اوایل سال 1850 را نشان داد.  در این ارتباط ، محقق این احتمال را می داده كه یهودیان قبلاً در گراتس زندگی می كردند ، یعنی در سال 1836. به طور رسمی ، در آن زمان یهودیان از زندگی در اشتایرمارک منع شده بودند ، اما به گفته ساکس ، دلالانی مانند خانواده فرانکنبرگر می توانستند به طور غیرقانونی در گراتس زندگی کنند و به تجارت در آنجا مشغول شوند.

بنابراین مادر بزرگ هیتلر می توانست در یک خانواده یهودی کار کند و از فرانکنبرگر که 23 سال از او جوانتر بود ، باردار شود. این همچنین می تواند به همین دلیل باشد که فرانکنبرگر ارشد داوطلبانه نفقه شیکلگروبر را به اراده خود پرداخت کرده است، زیرا ممکن است ترسیده باشد که در صورت طرح دعوی، معلوم شود که وی به طور غیرقانونی در گراتس زندگی می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала