دانمارک تصمیم ترامپ در تعویق دیدار از دانمارک را توهین به ملکه می داند

© AP Photo / Andrew Harnikدانمارک تصمیم ترامپ در تعویق دیدار از دانمارک را توهین به ملکه می داند
دانمارک تصمیم ترامپ در تعویق دیدار از دانمارک را توهین به ملکه می داند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سیاستمداران دانمارک، تصمیم رییس جمهور آمرکا در موکول کردن سفر به این کشور اسکاندیناوی به آینده را بی احترامی و توهین به ملکه قلمداد می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، پیش از این دونالد ترامپ در توییتر خود نوشت: " سفر برنامه ریزی شده خود به دانمارک را بدلیل اینکه نخست وزیر این کشور نمی خواهد با او در مورد ایده الحاق گرینلند به ایالات متحده آمریکا بحث کند."

دیدار ترامپ برای روزهای 2-3 سپتامبر و بر اساس دعوت ملکه دانمارک، مارگاریت دوم، برنامه ریزی شده بود و قرار بر این بود که ملکه دانمارک از رییس جمهوی آمریکا استقبال کند.

در همین زمینه نماینده حزب محافظه کار دانمارک در توییتر خود ا اشاره  به ترامپ نوشت: "بدون هیچ دلیلی، ترامپ تصور کرده که قسمت خودمختار کشور ما قابل فروش است. و سپس به طرز توهین آمیزی بازدید برنامه ریزی شده خود را لغو نموده است. شاید بخشی از ایالات متحده آمریکا برای فروش باشد؟ مثلا آلاسکا؟ احترام بگذارید!"

وزیر خارجه پیشین دانمارک هم به این مسئله واکنش نشان داد و گفت: " در نهایت این توهین به ملکه ما است، در ابتدا این فرد در واقع خودش را به کشور ما دعوت می کند، ملکه در واکنش، دعوتنامه رسمی برای بازدید دولتی از دانمارک ارسال می کند و حالا او از این سفرامتناع میکند."

  • همچنین در روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگاران، نماینده کمیسیون اروپا از موضع حاکمیت دانمارک در عرم تمایل برای بحث در مورد فروش گرینلند حمایت کرد.

به گفته وی: "آنچه به موضوع گرینلند مربوط می شود، كمیسیون اروپا به طور كامل از موضعی كه توسط نخست وزیر دانمارك و دولت گرینلند اتخاذ شده است، کاملا پشتیبانی می كند."

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала