ترس آمریکا از قدرت فضایی روسیه و چین

© Photo / Roskosmos / Oleg Artemievپرواز اولین شهروند امارات به فضا
پرواز اولین شهروند امارات به فضا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تهدید از سوی چین و روسیه علیه سیستم های فضایی آمریکایی و متحدین وی همچنان رو به افزايش است.

به گزارش اسپوتنیک، جوزف مگوئر ، مدیر وقت اداره اطلاعات ملی آمریكا ، اظهار داشت كه تهدید روسیه و چین علیه سیستمهای فضایی آمریكا و متحدان آنها همچنان "رو به رشد است". 

موشک ایرانی - اسپوتنیک ایران
ایران اولین قدرت فضایی در خاور میانه و یازدهمین درجهان است

وی گفت: "همه می دانند که ایالات متحده و متحدان اش دارای منافع حیاتی در فضا ، از جمله نظامی ، تجاری و علمی در فضا هستند. با این حال ، چین و روسیه سلاح های مخرب خود را ایجاد می کنند ، که منافع آمریکا در معرض تهدید جدی قرار می دهند. تهدید از سوی چین و روسیه علیه سیستم های فضایی آمریکایی و متحدین وی همچنان در حال رشد است. "

وی طی سخنرانی خود در جلسه شورای ملی فضایی در خصوص این تهدیدات از سوی چین و روسیه سخن گفت.

گفتنی است، در ماه ژوئیه ، ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اعلام کرد که ایالات متحده از مذاکره با مسکو و پکن درباره عدم استقرار اسلحه در فضا امتناع ورزید. در ماه مارس نیز ، پنتاگون اعلام نمود که ایالات متحده قدرت خود در فضا را از دست داده است.

شایان ذکر است که پیش از این، ایده تشکیل ارتش فضایی از سوی کاخ سفید مطرح شده بود، زیرا در استراتژی فضایی جدید آمریکا، فضا به عنوان یکی از مناطق عملیات نظامی تعیین شده است. پیش از این رونالد ریگان، رئیس جمهور پیشین آمریکا، در سال 1983، برنامه دراز مدت علمی و تحقیقاتی و همچنین ابتکار استراتژیک دفاعی، یا "جنگ ستارگان" اعلام کرد. هدف اصلی این برنامه ایجاد یک منبع علمی و فنی برای توسعه سیستم دفاع راکتی گسترده با عناصر فضایی می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала