واکنش وزارت خارجه روسیه به آزمایش موشک ممنوعه در آمریکا

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر سرگی ریابکوف، معاون وزیر امورخارجه روسیه
سرگی ریابکوف، معاون وزیر امورخارجه روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسکو در ارتباط با پرتاب موشک ها توسط آمریکا که پیشتر در پیمان منع موشک های میانبرد ممنوع شده بود، متاسف است.

به گزارش اسپوتنیک، سرگی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه بیان داشت : این آزمایش یک بار دیگر نشان می دهد که آماده سازی برای از بین بردن این پیمان از مدت ها پیش آغاز شده است.

اجرای پیمان منع موشک های میانبرد از دوم اوت متوقف شد، در این پیمان موشک هایی با برد از 500 تا 5500 کیلومتر ممنوع شده است. پیشتر پنتاگون اطلاع داده بود که آمریکا موشک های بالدار غیر هسته ای را که پیشتر در این پیمان ممنوع بود، آزمایش کرده است. این موشک با موفقیت پس از پرواز 500 کیلومتر به هدف برخورد کرد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه بیان داشت: "  قصد آمریکا برای تشدید پتانسیل بی ثباتی در این زمینه  که تا کمی پیش به شدت بر اساس پیمان بود و آمریکا کمی بیش از دو هفته پیش از آن خارج شد، وحشت برانگیز است." به گفته وی در مسکو در ارتباط با این موضوع توجه نشان می دهند که در مدت زمان کوتاهی آمریکا برای آماده سازی و اجرای آزمایش پس از خروج از پیمان منع موشک های میانبرد احتیاج داده است. طی این مدت اجرای چنین آزمایشاتی عملا غیر ممکن است، تنها در صورتی که از پیش آماده نشده باشند. بدین ترتیب ما تاییده ای دریافت کردیم که نه تنها آماده سازی سیاسی و تبلیغاتی بلکه مادی و فناوری نظامی برای خروج آمریکا از این پیمان صورت گرفته است.

معاون وزیر امور خارجه روسیه خاطر نشان کرد: " تمام این مدت آمریکا دنبال بهانه بود تا از وظایف خود در این پیمان خارج شود."  و ادامه داد : این امر باعث بسی تاسف است.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала