زباله های پلاستیکی سنگ‌شده

© Sputnik / Pavel Lisitsyn /  مراجعه به بانک تصاویر زباله های پلاستیکی سنگ‌شده
زباله های پلاستیکی سنگ‌شده  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پلاستیک اکنون خود را در قالب سنگریزه‌های معمولی جا می‌زند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبگاه «نشنال جغرافی»، پلاستیک اکنون خود را در قالب سنگریزه‌های معمولی جا می‌زند.

پژوهش محققان  نشان داد که زباله‌های پلاستیکی کوچک کشف شده در کنار دریا، شباهت فوق‌العاده‌ای به سنگریزه‌های ساحلی دارند.آلودگی پلاستیکی به مرتفع‌ترین قله‌ها و عمیق‌ترین دره‌های زمین نیز رسیده است، نتایج یک مطالعه جدید نشان داد که پلاستیک اکنون خود را در قالب سنگریزه‌های معمولی جا می‌زند.

این قطعات کوچک پلاستیکی که پلاستیک‌های (pyroplastics) (نامی مشتق از دو واژه یونانی به معنای آتش و شکسته شده) نام دارند، یا در اثر گرما دیدن پلاستیک در بخشی از فرآیند تولید و یا به هنگام ذوب شدن قطعات پلاستیک در جریان فرآیندهای ناشناخته در محیط، به وجود می‌آیند. این زباله‌های پلاستیکی سپس در اثر برخورد با شن و دریا چون سنگ‌ها دچار هوازدگی یا فرسایش شده و ریزپلاستیک به اطراف می پراکنند. از آن جایی که پلاستیک‌های آذرآواری شباهت بسیار زیادی به سنگریزه‌ها دارند، ممکن است از چشم مردم جهان پوشیده مانده باشند.

آن چه بر وخامت اوضاع می‌افزاید، این است که امکان آن وجود دارد که این نوع پلاستیک‌ها سرب را به محیط زیست لیچینگ یا فروشُست کنند. از مفهوم فرآیند لیچینگ یا فروشُست برای اشاره به استخراج یک ماده یا مجموعه‌ای از مواد خاص از ماده دربرگیرنده آن (سنگ، فلز) و انتقال آن به فاز مایع استفاده می‌شود. البته به مطالعات بیشتر در مورد میزان میکروپلاستیک و ترکیبات خطرناکی که این پلاستیک‌های مستتر در پوشش سنگریزه در محیط زیست آزاد می‌کنند، نیاز است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала