گزارش و تحلیل

ایران، نقطه وصل اعراب و یهودی‌ها

© Depositphotos.com / Ivgaایران، نقطه وصل اعراب و یهودی ها
ایران، نقطه وصل اعراب و یهودی ها  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسپوتنیک به نقل از وال استریت ژورنال: اسرائیل و امارات چند جلسه محرمانه برای گفتگو در مورد راه های مقابله با ایران را برگزار کردند.

مقام های آمریکایی که از اعلام هویت خودداری کردند به این نشریه آمریکایی گفتند که مذاکرات توسط ایالات متحده هماهنگ شده است، یعنی توسط برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و مشاور ارشد مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا در مسایل سیاسی. درمجموع، دو جلسه برگزار شد: یکی در آغاز سال 2019 و دوم  "کمی دیرتر". تاریخ دقیق و مکان برگزاری آنها فاش نشده است.

در این مذاکرات طرفین "اطلاعات را مبادله کردند و تلاشهای خود را برای مقابله با تهدید روزافزون از سوی ایران هماهنگ نمودند". خاطرنشان شده است که اینها فقط ژست و حرکات نمادین از طرفین نبودند: این جلسات باید روابط دیپلماتیک، نظامی و اطلاعاتی بین اسرائیل و امارات متحده عربی را عمیق تر کند.

منبع وال استریت ژورنال خاطرنشان کرد: این تلاشها برای جلوگیری و خنثی کردن تهدیدات بیشمار ایران کمک کرده است. از جمله آنها اقدامات تروریستی و قاچاق اسلحه و همچنین عملیات سایبری بود.

اسرائیل هیچ رابطه دیپلماتیک با امارات را ندارد. امارات مانند اکثر کشورهای عربی به دلیل سیاست خود در قبال فلسطینی ها از به رسمیت شناخته شدن اسرائیل خودداری می کند. با این حال ، در سالهای اخیر، دو کشور بر اساس نگرانی درمورد ایران با هم نزدیکتر شده اند.

در ماه ژوئیه ، مجله نشنال اینترست چاپ آمریکا نوشت که آمریکایی ها باید در مورد روش هایی جهت بازدارندگی ایران تجدید نظر کنند. به ویژه، پیشنهاد شد تا قدرت و توجه بیشتری به متحدین در منطقه داده شود و به اصطلاح "ناتو خاورمیانه ای" تشکیل گردد. این اتحادیه باید شامل عربستان سعودی ، مصر، اردن و امارات متحده عربی باشد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала