آمریکا از ارسال لوازم جانبی تلسکوپ اسپکتر-ام به روسیه خودداری کرد

© Photo / JSC Academician M.F. Reshetnev «Information Satellite Systems»آمریکا از ارسال لوازم جانبی تلسکوپ اسپکتر-ام به روسیه خودداری کرد
آمریکا از ارسال لوازم جانبی تلسکوپ اسپکتر-ام به روسیه خودداری کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک شرکت انگلیسی، که توسط آمریکایی ها خریداری شده بود، از تأمین فیبر کربن به رصدخانه فضایی نجومی روسیه اسپکتر-ام خودداری کرد.

به گزارش اسپوتنیک، لاریسا لیخاچوا، معاون مدیر موسسه فیزیکی آکادمی علوم روسیه گفت: یک شرکت انگلیسی، که توسط آمریکایی ها خریداری شده بود، از تأمین فیبر کربن به رصدخانه فضایی نجومی روسیه اسپکتر-ام خودداری کرد.

علاوه بر این، تأمین کنندگان آمریکایی برخی تراشه های منحصر به فرد را نیز ارسال نکردند، بنا به دلایلی اجزاء آنها باید تعویض می شدند.

لیخاچوا گفت: "تا سال 2012، ما با یک شرکت انگلیسی کار می کردیم که فیبر کربن های مدول بالا را برای پنل های آنتن رصدخانه اسپکتر-ام تأمین می کرد. اما پس از آن آمریکایی ها این شركت را خریداری كردند و یك سال برای ما نامه های "گرم" نوشتند."

لیخاچوا خاطرنشان کرد: موسسه فیزیک توانست یک تامین کننده دیگر پیدا کند. این مشکل به لطف گروه ژاپنی Sumitomo که مجوز فروش فیبر کربن را به موسسه تحقیقات فضایی و حمل و نقل مواد صادر کرد، حل شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала