ایران: انفجار انتحاری در کابل شدیدا محکوم است

© Photo / IRNAواکنش تهران به اخراج دانشجویان ایرانی از مجارستان
واکنش تهران به اخراج  دانشجویان ایرانی از مجارستان  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن ابراز تاسف از انفجار انتحاری در مراسم عروسی در کابل این اقدام را به شدت محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایلنا، سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن ابراز تاسف و انزجار از عملیات انتحاری در یک مراسم عروسی در کابل که باعث کشته و زخمی شدن بیش از ۲۰۰ نفر از افراد حاضر در این مراسم شد، این اقدام را شدیدا محکوم نمود.

سخنگوی وزارت خارجه ایران با ابراز همدردی با دولت و ملت افغانستان بویژه خانواده های قربانیان این اقدام غیرانسانی و اعلام حمایت دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت این کشور، مرتکبین به چنین جنایت هایی را دشمنان انسانیت، صلح، امنیت و ثبات افغانستان و منطقه دانست و بیان داشت: افغانستان در حال گذراندن دورانی سخت و سرنوشت ساز است که در این راه، مشکلات و موانع بسیاری وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: اطمینان داریم افغانستان می‌تواند با اتحاد بین دولت و ملت و تمامی گروهها و اقوام  و صبوری و دوراندیشی، این مشکلات را پشت سر بگذارد و آینده ای روشن برای نسل های آینده این کشور ترسیم کند و در این راه همواره ایران را در کنار خود خواهد داشت.

انفجار شب شنبه در ساعت ۲۲.۴۰ دقیقه به وقت محلی در یکی از سالن های عروسی واقع در غرب کابل اتفاق افتاد. مواد منفجره توسط مهاجم انتحاری منفجر شدند. به گفته ی شاهدین ده ها نفر در زمان انفجار در ساختمان بودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала