چگونه می توان به بیماران روانی کمک کرد؟

© Photo / Pixabay/VSRaoمغز انسان
مغز انسان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در سال جاری تقریبا یک نفر از هر 5 بزرگسال آمریکا از بیماری روانی رنج می برند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ساینس دیلی»،بیماری حاد روانی کار مغز را دچار مشکل می سازد.این بیماری مانع از آن می شود که شخص بتواند توجه خود را برای مدت طولانی به کاری متمرکز سازد و نسبت به اطلاعات دریافتی سریع واکنش نشان بدهد.

نتایج مطالعات جدید پژوهشگران نشان داد که با تحریک الکتریکی مغز می‌توان به مبتلایان به بیماری‌های حاد روانی در تمرکز بر فعالیت‌های شناختی کمک کرد.

نتایج پژوهش‌های انجام شده نشان داده است که تمرکز برای مدت زمان‌های طولانی، تمایز قائل شدن بین دو چیز متفاوت و پردازش اطلاعات می‌تواند برای مبتلایان به بیماری‌های روانی چالش‌برانگیز باشد.

اینک با استفاده از روش تحریک الکتریکی مغز به این بیماران در انجام فعالیت‌هایی از این دست کمک کرد. نیکول پروونزا مولف ارشد این پژوهش و همکارانش دریافتند که تحریک الکتریکی مغز بیماران روانی می‌تواند فرآیند تجزیه و تحلیل امور دشوار را در آنها تسهیل کند.

با استفاده از سیگنال‌های عصبی مشابهی که می‌توانند به تحریک عمقی مغز منجر شوند، نشان دادیم که ممکن است آن حالت‌های روانی را که احتمال دارد به کنترل حلقه‌بسته جواب دهند، شناسایی کرد.

کار یک محرک، از بین بردن علائم در بیمار نیست بلکه کمک به بیمار در مدیریت علائمش است. تحریک الکتریکی مغز قدرت این کار را به بیماران برگردانده و در صورت نیاز به آن‌ها در این راه یاری می‌دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала