ظریف: ایران بخاطر فشارهای خارجی هرگز تسلیم نمی شود

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ظریف: ایران بخاطر فشارهای خارجی هرگز تسلیم نمی شود
ظریف: ایران بخاطر فشارهای خارجی هرگز تسلیم نمی شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران طی سخنانی اعلام کرد که ما (مسئولان) نباید در پس مقاومت مردم پنهان شویم و هزینه‌ای بر مقاومت مردم تحمیل کنیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران با تقدیر از روحیه مقاومتی ملت ایران گفت همین روحیه است که به آمریکا اجازه نمی دهد این کشور را به زانو درآورد.

ظریف: ایران برای حفاظت از امنیت شاهراه خلیج‌فارس تعلل نمی‌کند - اسپوتنیک ایران
ظریف: ایران برای حفاظت از امنیت شاهراه خلیج‌فارس تعلل نمی‌کند

وزیر خارجه ایران در سالروز بازگشت اسرای جنگ ایران و عراق گفت: همه مردم ایران وامدار ایثارگران، شهدا ، خانواده‌های آنها و آزادگان هستند؛ چرا که شما با تلاش و فداکاری تان  کشور را در برابر تجاوز بیگانگان حفظ کردید.

وی افزود: آن چه که اکنون ایران در برابر تمام ناملایمات، سختی‌ها و فشارها حفظ کرده و باعث شده که این کشور به سمت جلو حرکت کند و در برابر زورگویان تسلیم نشود همین فرهنگ ایثار و شهادت است که شما عزیران بهترین نمونه آن هستید.

محمد جواد ظریف ادامه داد: در دنیای کنونی توانمندی‌ها فقط در توان نظامی، اقتصادی و سیاسی خلاصه نمی‌شود امروز شاخصه‌های قدرت متنوع و متکثر است فرهنگ، باور و توانمندی ایستادگی در برابر زورگویی‌ها و فشارها یک عامل و شاخصه بزرگ قدرت است. ما به لطف خداوند و تلاش‌های مردم توانسته‌ایم در حوزه‌های مختلف پیشرفت کنیم این پیشرفت را مدیون تحمل و مقاومت مردم هستیم ما هر چه پیشرفت کرده ایم نه به خاطر کمک‌های خارجی، نه به خاطر قرار گرفتن زیر چترهای حمایتی آن و بلکه علیرغم کارشکنی‌ها و تحریم‌های ظالمانه  خارجی با تکیه بر مردم‌مان توانستیم به این موفقیت‌ها دست پیدا کنیم. مردم مبنای قدرت ما هستند.

وی گفت: اگر آمریکایی‌ها علیرغم تمام ادعای‌شان نمی‌توانند در برابر ما ایستادگی کنند به خاطر فرهنگی است که شما آزادگان ، جانبازان و خانواده‌های شهدا نماد آن هستید و به همین خاطر ما همه وامدار شما هستیم.

رئیس دیپلماسی ایران خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم پیشرفت و عزت امروز را داشته باشیم باید همواره به یاد داشته باشیم که وامدار چه کسانی هستیم و به چه دلیلی است که امروز ما مقتدر و سربلند هستیم.

ظریف افزود: ما (مسئولان) نباید در پس مقاومت شما پنهان شویم و هزینه‌ای را بر مقاومت شما تحمیل کنیم. باید قدردان مقاومت شما و مردم باشیم و باری از دوش مردم برداریم. هزینه معاش مردم را کم کنیم و فشارها بر زندگی مردم را کاهش دهیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала