آمریکا به دنبال دسته مرده روسی

© Photo / Unknown photographer of the Ministry of Defence of USSRآمریکا به دنبال دسته مرده روسی
آمریکا به دنبال دسته مرده روسی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناسان نظامی آمریکایی معتقدند که این کشور برای مقابله با تهدیدات بالقوه نیازمند سیستمی همانند دست مرده روسیه است.

به گزارش اسپوتنیک، آدام لاوتر و کورتیس مک گیفین، کارشناسان نظامی آمریکایی در War on the Rocks می‌نویسند که ایالات متحده آمریکا نیاز دارد یک سیستم همانند سیستم کنترل تسلیحات هسته‌ای اتوماتیک که توسط اتحاد جماهیر شوروی در دوران جنگ سرد استفاده میشد(دست مرده روسیه که به عنوان perimeter (محیط یا پیرامون) نیز شناخته می‌شود)، در اختیار داشته باشد.

دست مرده روسیه - اسپوتنیک ایران
دست مرده روسی ترسناک است؟

نیاز به چنین سیستمی با ظهور اسلحه‌های هایپرسونیک، موشک های کروز و هوش مصنوعی در بین مخالفان بالقوه که به طور چشمگیری زمان لازم برای تصمیم گیری در مورد اقدامات تلافی جویانه را برای رهبری آمریکا کاهش می‌دهد، توضیح داده می‌شود.

نویسندگان این مقاله از سلاح‌های مدرن روسی مانند موشک‌های کروز "کالیبر-ام" و ایکس-102، زیردریایی بدون سرنشین هسته‌ای"پوزئیدون" و موشک چندمنظوره "آوانگارد" که می توانند طرف آمریکایی را تهدید کنند، نام میبرند. کارشناسان مطمئن هستند که اگر روسیه از چنین سلاحی علیه ایالات متحده استفاده کند، این کشور زمان کافی برای عملیات تلافی جویانه را نخواهد داشت.

لاوتر و مک گیفین راه برون رفت از این وضعیت را ایجاد سیستم مشابه "محیط پیرامون" روسیه توسط ایالات متحده می‌دانند که بتواند بر اساس ارزیابی خود از تهدیدهای موجود، تصمیم مستقیمی برای پاسخگویی بگیرد. برای این منظور نویسندگان این مقاله پیشنهاد ایجاد و پراکندگی سیستم‌های پرتاب موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای با قابلیت جابجایی در سراسر کشور، تقویت سیستم‌های نظارت و شناسایی را می‌دهند.

دست مرده روسیه میتواند در صورت شناسایی حمله ی اتمی به خاک روسیه با استفاده از سنسور های نور-سنسور های حساس به فشار- سنسور های تشخیص مواد رادیو اکتیو و سنسور های حساس به فشار بیش از حد خود به طور خودکار باعث فعال سازی موشک های بالستیک قاره پیمای روسیه (ICBM) شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала