عدم تمایل اروپا برای افزایش تنش های اطراف ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / عدم تمایل روسیه برای افزایش تنش های اطراف ایران
عدم تمایل روسیه برای افزایش تنش های اطراف ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس مرکز خاورمیانه موسسه تحقیقات راهبردی ­­­­­­­­­­روسیه از عدم تمایل اروپا برای افزایش تنش ها در اطراف ایران خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر فیتین، رئیس مرکز خاورمیانه موسسه تحقیقات راهبردی ­­­­­­­­­­روسیه گفت: رفع توقیف نفتکش ایرانی "گریس 1" در جبل الطارق نشان می دهد که اروپایی ها مایل به تشدید تنش های اطراف ایران نیستند.تنش ها در خلیج فارس

این کارشناس خاطر نشان کرد: اگرجه آمریکایی ها با آزاد کردن نفتکش ایرانی مخالف بودند، اما همانطور که شاهد آن بودیم، اروپایی ها موضع مستقلی نشان دادند. از اینرو توجیه تشدید بیشتر اوضاع در خلیج فارس برای آمریکایی ها برای آنها دشوار خواهد بود.

فیتین افزود، انتظار میرود که تنش ها در خلیج فارس کاهش یابد و تهران در پاسخ به این اقدامات مقامات جبل الطارق، بزودی نفتکش توقیف شده انگلیسی را آزاد کند.

به گفته این کارشناس، علاقه ایران به توسعه گفتگوی منطقه ای برای انعقاد پیمان عدم تجاوز بین کشورهای حوزه خلیج فارس تایید شده است.

وی تاکید کرد، پیمان عدم تجاوز، تلاشی از سوی ایران برای نشان دادن علاقه به صلح و آرامش و جلب کشورهای بیشتر برای حمایت از این ایده در برابر فشار بر ایران است.

فیتین در پایان گفت: علاوه بر این ایجاد یک منطقه امن در خلیج فارس، عبور مرور مطمئن نفتکش ها، پاسخی مطابق با منافع اتحادیه اروپا است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала