ایران خواهان معامله جدید با آمریکا؟

© REUTERS / Carlos Barriaایران خواهان معامله جدید با آمریکا؟
ایران خواهان معامله جدید با آمریکا؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ: ایران به دلیل ضررهای زیاد اقتصادی خواهان معامله جدید با آمریکاست.

به گزارش اسپوتنیک، ترامپ در زمان سخنرانی در مقابل طرفداران خود در نیوهمپشایر اعلام کرد که ایران به دلیل مشکلات زیادی که اقتصاد آن کشور به دلیل تحریم های آمریکا با آن روبرو شده است خواهان معامله جدیدی با آمریکاست.

ترامپ گفت:«ایران خواهان رسیدن به معامله جدید است».

در تاریخ 8 مه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

به دنبال تشدید مواضع ضد ایرانی دولت آمریکا و تعلل اروپایی‌ها در اجرای وعده‌ها و تعهدات برجامی آنها، شورای عالی امنیت ملی ایران همزمان با سالروز خروج آمریکا از برجام با صدور بیانیه‌ای خطاب به کشورهای عضو این توافق اعلام کرد که ایران در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران، و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای 26 و 36 برجام، برخی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می کند.

پس از انتشار این بیانیه، حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران نیز با اعلام اینکه ایران به کشورهای باقیمانده در برجام 60 روز مهلت داده تا به تعهدات خود ذیل این توافق هسته‌ای عمل کنند و زمینه تأمین منافع ایران در این توافق را فراهم کنند، تأکید کرد که در نامه‌ای که به این کشورها فرستاده، پیامدهای نادیده گرفتن این ضرب‌الاجل تعیین شده را مفصل شرح داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала