اعلام آمادگی پاکستان برای حل مسالمت آمیز اختلافات با هند

© Photo / IRNAاعلام آمادگی پاکستان برای حل مسالمت آمیز اختلافات با هند
اعلام آمادگی پاکستان برای حل مسالمت آمیز اختلافات با هند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد از آمادگی کشورش برای حل مسالمت آمیز اختلافات با هند پیرامون موضوع جامو و کشمیر خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، ملیحه لودهی، نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد امروز جمعه اظهار داشت که پاکستان همانند گذشته برای حل مسالمت آمیز اختلافات با هند پیرامون موضوع جامو و کشمیر آماده است.

تهدید هند به استفاده از سلاح هسته‌ای  - اسپوتنیک ایران
تهدید هند به استفاده از سلاح هسته‌ای

لودهی گفت: درخواست ما برای جلسه شورای امنیت اولین اقدام انجام شده برای مردم جامو و کشمیر است. اما این آخرین اقدام نیست. این موضوع تنها زمانی تمام می شود که عدالت برای ساکنان جامو و کشمیر احیا شود. ما برای حل و فصل مسالمت آمیز اختلاف میان دولت‌ها آماده هستیم.

پیشتر رام نات كوویند، رئیس جمهور هند فرمان لغو وضعیت ویژه جامو و کشمیر که در ماده 370 قانون اساسی این کشور تصریح شده است را امضا کرد. براساس این فرمان ایالت جامو و کشمیر به دو منطقه تبدیل می شوند، که نسبت به وضعیت پیشین خود از حقوق به مراتب کمتری برخوردار خواهند بود. این لایحه در مجلس هند  به تصویب رسید.

پاکستان که به طور مداوم از اقلیت مسلمان هند ساکن کشمیر حمایت می کند، با این اقدام به شدت مخالف است. عمران خان نخست وزیر پاکستان دستور ایجاد کمیته ویژه ای برای بررسی پاسخ قانونی، سیاسی و دیپلماتیک در واکنش به تصمیم هند در رابطه با جامو و کشمیر را صادر کرد. اخیرا اسلام آباد از کاهش روابط دیپلماتیک با هند، توقف تجارت دوجانبه و تجدید نظر در تعدادی از توافق نامه ها با این کشور خبر داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала