ادویه ای که مانع از زوال عقل می شود

© Photo / Pixabayادویه ای که مانع از زوال عقل می شود
ادویه ای که مانع از زوال عقل می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تحقیقات دانشمند ژاپنی بر روی ادویه ها به خاصیت جادویی ادویه ای رسید که احتمال زوال عقل را کاهش می دهد.

به گزارش اسپوتنیک، هیدیتوشی اندو، محقق ژاپنی موسسه ملی طب سالمندان در تحقیقات خود به این نتیجه رسید که زردچوبه ادویه سنتی هند احتمال ابتلا به زوال عقل را در پیری کاهش می دهد و به طور کلی تأثیر مفیدی بر سلامت مغز دارد.

زردچوبه به عنوان چاشنی عمدتاً در غذاهای هندی مورد استفاده قرار می گیرد، با این حال کورکومین که بخشی از ریشه این گیاه است و اغلب به عنوان رنگ در غذاها استفاده می شود. پیش از این کارشناسان به شواهدی دست یافته بودند که نشان می داد کورکومین احتمال ابتلا به بیماریهای عصبی مانند بیماری آلزایمر را کاهش می دهد. ساکنان مناطقی که در آنها استفاده از زردچوبه در غذاها مرسوم است، کمتر احتمال دارد با چنین مشکلاتی روبرو شوند. با این وجود تا همین اواخر دانشمندان شواهد مستقیمی از چنین ارتباطی نداشتند و دانشمندان هنوز در تلاشند تا روند این امر را کاملاً توضیح دهند.

این مطالعه که توسط این محقق ژاپنی صورت گرفت، بر روی داوطلبان 50 تا 90 ساله انجام شد که برخی از آنها در شروع آزمایش هیچ مشکل حافظه ای نداشته اند و برخی دیگر قبلاً با چنین مشکلی روبرو بوده اند. به مدت یک سال و نیم و حداقل دو بار در هفته، 90 میلی گرم زردچوبه با غذا میل شد. همانطور که از نتیجه تحقیقات مشخص شد در این مدت حافظه و تمرکز داوطلبان حدود یک سوم بهبود یافت. فرض بر این است که کورکومین و همچنین مجموعه اسید چرب اشباع نشده امگا 3 در این امر نقش اساسی داشته اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала