طلا 100 دلار گران شد

© Sputnik / Vitaliy Bezrukihطلا 100 دلار گران شد
طلا 100 دلار گران شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قیمت طلا به دلیل کندی رشد اقتصاد جهانی، به سوی سومین رشد هفتگی متوالی پیش می‌رود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز طلا از ابتدای ماه میلادی جاری در پی تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین و آمار اقتصادی مایوس کننده‌ای که در سرتاسر جهان منتشر شده است، حدود هشت درصد یا بیش از 100 دلار گران شده است.

با استناد به گفته استراتژیست ارشد ارز در شرکت دیلی فارکس، طلا در فاز تحکیم قیمت است. هیچ یک از عواملی که از افزایش اخیر قیمت طلا پشتیبانی کرده بودند از میان نرفته‌اند و همچنان جنگ تجاری ادامه دارد و بازده پایین‌تر اوراق قرضه نیز به نفع طلا مانده است.

طلا  - اسپوتنیک ایران
ساختار جدید طلا + عکس

قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی کاهش پیدا کرد اما به دلیل نگرانیها نسبت به کندی رشد اقتصاد جهانی و عدم شفافیت درباره جنگ تجاری آمریکا و چین، به سوی سومین رشد هفتگی متوالی پیش می‌رود. ‌

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور  یک دهم درصد کاهش پیدا کرد و به 1521 دلار رسید اما از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود 1.6 درصد رشد قیمت نشان داده است.

اما با نامعلوم ماندن سرنوشت دعوای آمریکا و چین، سرمایه گذاران در برابر کندی رشد اقتصاد جهانی به سوی دارایی‌های امنی مانند طلا، ین ژاپن و اوراق خزانه آمریکا روی آورده‌اند. اوایل هفته جاری بازده اوراق 10 ساله خزانه آمریکا از بازده اوراق خزانه دو ساله کمتر شد که از نظر بازار، نشانه هشداردهنده درباره وقوع رکود است.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد با توجه به وضعیت نمودار فنی، هر اونس طلا ممکن است به محدوده 1483 تا 1503 دلار سقوط کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала