روحانی: ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس غیرعملی است

© AP Photo / Iranian Presidency Officeآیا دوران مستعمره شدن انگلیس فرا رسیده؟
آیا دوران مستعمره شدن انگلیس فرا رسیده؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ایران ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس را شعاری ظاهری و غیرعملی دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران تمام شعارها در خصوص ائتلاف جدید در منطقه خلیج فارس و دریای عمان را ظاهری و غیرعملی دانست و افزود: بی‌تردید هر مقدار از این شعارها هم عملی شود، کمکی به امنیت منطقه نخواهد کرد.

هدف اسرائیل تشنج آفرینی در منطقه خلیج‌فارس است - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
هدف اسرائیل تشنج آفرینی در منطقه خلیج‌فارس است

رئیس جمهور ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران کنار کشورهای ساحلی این خلیج تاریخی آماده است امنیت منطقه را حفظ کند، همان‌طور که در طول تاریخ این کار را انجام داده است. کشورهای منطقه با وحدت، انسجام و گفتگو می‌توانند امنیت خود را حفظ کنند و بدون تردید ادعاها و اقدامات آمریکا هیچ سودی برای آنها ندارد. کشورهای منطقه در طول تاریخ همسایه و برادر بوده و خواهند بود و تفرقه و جدایی به‌نفع دشمنان است.

روحانی در واکنش به حضور اسرائیل در این ائتلاف گفت: پاسخ به این ادعاها روشن است، اسرائیلی‌ها اگر می‌توانند همان‌جایی که هستند امنیت خود را حفظ کنند! گرچه آنها هر جا که حضور داشتند، ناامنی، کشتار و ترور ایجاد کردند و عامل اصلی تروریسم، جنگ و کشتار در این منطقه صهیونیست‌ها و رژیم غاصب اسرائیل است.

​لازم به ذکر است که پیشتر اسرائیل کاتز، وزیر اطلاعات اسرائیل، در نشست پشت درهای بسته کمیته امور خارجی و دفاعی پارلمان اسرائیل اظهار داشت تل آویو در زمینه اطلاعاتی به ائتلاف نظامی دریایی در حال تشکیل تحت رهبری آمریکا برای تامین امنیت در تنگه هرمز کمک خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала