تشکیل دولت موقت جدایی طلبان در جنوب یمن

© REUTERS / Fawaz Salmanتشکیل دولت موقت جدایی طلبان در جنوب یمن
تشکیل دولت موقت جدایی طلبان در جنوب یمن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جدایی طلبان شورای انتقالی یمن جنوبی که شهر یمن را اشغال کرده اند، دولت موقتی را در جنوب کشور تشکیل دادند.

به گزارش اسپوتنیک ، ناصر خباجی عضو جنبش در این خصوص اطلاع داد.

در عدن، هفتم اوت درگیری نیروهای دولت و جدایی طلبان یعنی طرفداران شورای انتقالی یمن جنوبی آغاز شد. نیروهای « کمربند امنیت» تحت کنترل شورا روز سه شنبه پایگاه های نظامی در عدن، ساختمان های دولتی و کاخ ریاست جمهوری را اشغال کردند. در این مبارزات ۴۰ نفر کشته شده و ۲۶۰ تن دیگر زخمی شدند.

به گفته خباجی، شورای انتقالی یمن جنوبی خواستار از سرگیری استقلال دولت یمن جنوبی است. عضو جنبش خاطر نشان کرد که پیشتر یمن جنوبی  یک کشور به رسمیت شناخته شده بین المللی بوده است.

خباجی خاطر نشان کرد: « استقلال یمن جنوبی اتفاق می افتد، ما به آن نزدیک شده ایم. این برای جنوب یمن است و برقراری صلح در کل یمن. ضمن اینکه این ثبات در منطقه، امنیت ملی کشورهای عربیست که تعادل و ثبات آنها با منطقه تنگه باب المندب و عدن مرتبط است. »

به گفته ی وی در روزهای آینده جنوب یمن توسط دولت ملی موقت مدیریت و سرپرستی می شود.

مشاور وزیر اطلاعات یمن در صفحه توئیتر خود نوشت : دولت به رسمیت شناخته شده توسط جوامع بین الملل در یمن فرمان توقف کار فرودگاه بین المللی در مرکز یمن جنوبی یعنی عدن را صادر کرده و تمامی پرواز ها به فرودگاه شهر سعیونا واقع در شرق استان خادراموت منتقل می شوند این دستور به خاطر اقدامات جدایی طلبان و اشغال عدن است.  

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала